Majka csütörtökön írta meg a Facebook-oldalán, hogy szerdán késő este a rendőrök ittas vezetés miatt megállították.
Február közepén megállapodás született Pintér Sándor és a kínai közbiztonsági miniszter között, amelynek értelmében magyar és kínai rendőrök közösen látnak majd el járőrszolgálatot - írja a Telex a német Welt hírportál nyomán. Utóbbi szerint a szerződés értelmében nem csak Szerbiában, hanem magyar városokban is megjelenhetnek a kínai rendőri erők.
A Belügyminisztérium (BM) megerősítette a Telexnek, hogy az együttműködés célja az állampolgárok és hatóságok közötti kommunikáció hatékonyabbá tétele, valamint a belbiztonság és a közrend javítása. Az egyezség alapján a két ország rendvédelmi erői idegenforgalmi csúcsidőszakokban és nagy tömegeket vonzó eseményeken fognak együttműködni.
A BM hangsúlyozta, hogy hasonló együttműködések más országokban is léteznek, példaként említették a horvát tengerparton tevékenykedő magyar rendőröket, illetve az osztrák-magyar közös járőrszolgálatot a Balatonnál. A konkrét részletek – mint az érintett városok, a részt vevő rendőrök létszáma vagy a turisztikai csúcsidőszakok időpontjai – még kidolgozás alatt állnak.
Azonban az Euronews által idézett kritikusok aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy Kína ezen megállapodás révén ellenőrizheti állampolgárait Magyarországon is. Ismeretes, hogy a Kínai Kommunista Párt globálisan figyelemmel kíséri polgárai tevékenységét. A Safeguard Defenders emberi jogi szervezet 2022-ben felfedte, hogy Kína illegális rendőrőrsöket működtet világszerte.
Magyarországon Józsefvárosban és Kőbányán találhatók olyan rendőrségi szolgáltató központok, amelyek hivatalosan adminisztratív feladatok ellátását végzik. Egy spanyol jogvédő szervezet szerint ezeket inkább arra használja fel Kína, hogy ellenőrzése alatt tartsa a kínai diaszpórákat és szükség esetén hazaszólítsa polgárait. A Belügyminisztérium cáfolja azt az állítást, miszerint Magyarországon működnének kínai rendőrőrsök, annak ellenére, hogy külföldön már több helyen vizsgálódás indult ebben az ügyben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








