Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
Novemberben nyolcezer ingatlan cserélt gazdát országosan a Duna House becslése szerint, míg éves szinten több mint 118 ezer adásvétel történt eddig az ingatlanpiacon. Az év egészét nézve a társaság körülbelül 125-127 ezer ingatlanpiaci tranzakciót vár. A közlemény szerint visszafogott kereslet mellett népszerűek a kisebb alapterületű lakások: novemberben például a főváros budai oldalán a tranzakciók 35-35 százalékát fedték le a 20-40 és a 40-60 négyzetméter közötti lakások, míg egy évvel korábban ezek aránya 3, illetve 27 százalék volt.
A budai eladások 26 százaléka 900 ezer és 1 millió forint közötti négyzetméteráron történt, míg az értékesített otthonok több mint felénél a négyzetméterár meghaladta az 1 millió forintot, ezen belül 9 százalékuknál az ár több mint 1,6 millió forint volt.
Tavaly novemberben a Budán elkelt ingatlanok 33 százalékánál a lakásár meghaladta a 70 millió forintot, míg idén mindössze 9 százalék tartozott ebbe a sávba. A Duna House adatai szerint a főváros pesti oldalán a 40-60 négyzetméter közötti alapterületű lakások voltak a legkelendőbbek. A legtöbb lakást 2021 novemberében négyzetméterenként 600 ezer forint alatt adták el, míg az idén az értékesített otthonok legnagyobb része a 600-800 ezer forintért kelt el, az adás-vételek 10 százalékánál pedig az 1,4 millió forintot is meghaladta a négyzetméterenkénti ár. A lakások ára a tranzakciók 20 százalékánál több mint 70 millió forint volt, míg egy évvel korábban ez az arány 9 százalékot tett ki.
A közlemény szerint novemberben országosan a 40-60, Pest megyében pedig a 60-80 négyzetméter alapterületű ingatlanok voltak a legkeresettebbek. Országosan a legtöbb értékesített ingatlan négyzetméter ára, tavalyhoz hasonlóan, nem érte el a 250 ezer forintot, míg Pest megyében a legtöbb esetben az ár meghaladta a 600 ezer forintot.
A budapesti ingatlanpiacon novemberben az adás-vételek csaknem felében a befektetési célú vásárlás motiválta a vevőket, akik átlagosan 61,2 millió forintot költöttek erre a célra - írták. A második helyen az első lakás vásárlása áll, amelyre a vevők átlagosan 39,5 millió forintot fordítottak. Ezzel szemben vidéken a vevőket leginkább a nagyobb ingatlanba költözés motiválta, ezt követte az első lakás vásárlása. Az előbbire átlagosan 43,7 millió forintot, az utóbbira pedig átlagosan 26,7 millió forintot költöttek. A fővárosban a leggyakoribb eladási ok a befektetés értékesítése volt, amelyből átlagosan 70,1 millió forinthoz jutottak az ügyfelek, míg a vidéki eladók motivációját azonos arányban az örökölt ingatlan értékesítése, a kisebbe költözés és a nagyobb ingatlanra váltás adta idén novemberben.Tavaly 160 678 adásvétel jött létre a magyarországi ingatlanpiacon, ami 19 százalékkal haladja meg a 2020-as eredményt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








