Vége a trükközésnek; a jövőben közvetlenül a bérlőtől lehet majd behajtani a távhő-szolgáltatási díjat - derül ki a távhőszolgáltatásról szóló törvény Országgyűlés elé benyújtott módosító javaslatából. Az indoklás szerint így javítható lenne a több esetben tapasztalt kritikus fizetési morál.
A távhőszolgáltatásról szóló törvény tervezett módosítása szerint a jövőben, ha az épület, építmény, épületrész tulajdonosa és a bérlő vagy a használó együttesen kéri, akkor a távhőszolgáltató közvetlenül a bérlő vagy használó nevére is számlázhatja a díjat. A távhő-szolgáltatási díj megfizetéséért a tulajdonos helytállási kötelezettséggel tartozik, amennyiben a távhő-szolgáltatási díj a bérlőtől vagy a használótól a polgári jog szabályai szerint behajthatatlannak minősül.
Az indoklás szerint a módosítás azt az általános gyakorlatot kívánja megszüntetni, hogy a bérlő vagy a használó által meg nem fizetett távhő-szolgáltatási díjakat csak a tulajdonoson lehet behajtani. A magyarázat szövege szerint így javítható lenne a bérlők, illetve használók részéről sok esetben tapasztalt kritikus fizetési morál.
A módosítás következtében általánosan érvényesülhet az az eredeti jogalkotói szándék, hogy a távhő-szolgáltatási díjak megfizetése közvetlenül és elsődlegesen a fogyasztót (felhasználót) terhelje, és ezen kötelezettség alól a tulajdonos helytállási kötelezettségére tekintettel ne mentesülhessen. Amennyiben a távhő-szolgáltatási díjak érvényesítése a bérlő vagy a használó vonatkozásában nem vezet eredményre, a tulajdonos helytállási felelőssége - összhangban a hatályos joggyakorlattal - továbbra is fennállna.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








