Hibrid lázban ég a világ, az autógyárak egymással versenyeznek, hogy ki dobja piacra az első sorozatgyártású dízel-hibrid meghajtású modelljét. A General Motors (GM) és a Mercedes-Benz (MB) is a napokban hozta nyilvánosságra a terveit.
Csak a magas ár lehet az akadálya a gyors dízel-hibrid modellek elterjedésének a világban, több autógyár is a magas költségek miatt kihátrált a fejlesztések elől. Bombasikert könyvelhet el az az autógyár, amelyik képes lesz a hagyományos dízeleknél nem sokkal magasabb gyártási költséggel előállítania hibrid technológiájú dízel autóit.
A GM torinói fejlesztőközpontjában dolgozik azon, hogy 2011-ben elő tudjanak rukkolni az Opel Astrába és Insigniába szánt egyszerre elektromos árammal és gázolajjal üzemelő meghajtásukkal. A fejlesztők számára a gyártási költségek lefaragása jelenti az egyik legnagyobb fejtörést. Egy hibrid modell legyártása akár 300 ezer forinttal is többe kerülhet a hagyományos gázolajos modellnél - írja a MotorAuthority.
A Mercedes is tervezi a saját dízel-hibrid modelljeit, a gyár szintén 2011-ben fogja piacra dobni az új E-osztályba szerelt motorokat. A modell megnevezése E300 Hybrid lesz, ami az elektromos motorok mellett egy 2,2 literes négyhengeres turbódízel motort fog takarni. Az új Merci a jelenleg piacon lévő Toyota benzines hibridjeivel szemben nem lesz képes csak elektromos hajtással közlekedni, az elektromotorok csupán gyorsításkor segítenek majd a dízelblokknak.
A MB állítása szerint az új modell képes lesz körülbelül 4,7 liter gázolajjal elpöfögni 100 kilométert, ami egy ilyen méretű autónál nagyon jó értéknek számít. Az autógyár jövőbeni terveiben szerepel a hajtás felhasználása például az ML, a GL és a GLK modellekben is.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az oroszoknak még több harci robot kell
- Sakkvilágcsúcsot döntött egy nigériai játékos - videó
- Kínai Nagydíj: Verstappené a Red Bull 100. pole pozíciója
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó