A világ energiapiacát jelenleg egyszerre hajtja a túltermelés, a nyersanyaghiány és a geopolitikai bizonytalanság.
Állandóan növekvő, az önköltségi elemek által indokoltnál magasabb árak alakultak ki itthon az energiapiacokon a privatizációt követően. Ez pedig megalapozta a gázszolgáltatók, az erőművek és az áramszolgáltatók extraprofitjait.
A villamosenergia-piacon a teljes nyitás állandósította ezt az állapotot, hiszen az árak erről a szintről indultak, ugyancsak felfelé. Hasonló helyzet következik be július 1-jétől a gázpiacon is - hívta fel a figyelmet az Energiapolitika 2000 Társulat állásfoglalása.
A versenypiaci átalakulás sem az unióban, sem hazánkban nem hozta meg az árak ígért mérséklődését. Ennek ellenére a kormány tovább ment a rossz úton. Az első villanyárverés óta - az önköltségtől függetlenül - már a regionális árak érvényesülnek a hazai piacon is, ami 30-40 százalékos áremelkedést jelentett a szabályozott piaci árakhoz viszonyítva- véli az Energiapolitika 2000 Társulat.
Az energiahordozók világpiaci, tőzsdei árai az elmúlt 8-9 hónapban jelentősen csökkentek. A nyersolaj ára a múlt év augusztusában 137 dolláron tetőzött, most már jó ideje 40-50 dollár között ingadozik. A földgáz árában - az olaj árához kapcsolt árkövetést figyelembe véve - szintén jelentős csökkenés következett be. Az energiahivatal szerint tíz százalék importár-mérséklődés 6-7 százalékos végfelhasználói árcsökkenést indokolna, vagyis csökkenteni kellene a földgáz árát.
A gázár alapvető hatással van a villamos energia és a távfűtés árára is: az év eleje óta a nálunk hivatkozási alapnak számító lipcsei áramárak megfeleződtek, most 90 helyett 40-50 euróért kapható megawattóránként. Magyarországon azonban a fogyasztói árakban ezek, most a fogyasztóknak kedvező piaci folyamatok hatása nem érzékelhető. Úgy látszik, hogy a liberalizált magyar energiapiac egyirányú, csak emelkedhetnek az árak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








