Egy közelmúltban készült brit felmérés szerint a gyenge lakáspiaci eredmények is közvetlen hatással lehetnek a lakosság felújítási szándékának emelkedésére. A megkérdezett tulajdonosok 21 %-a tervezi, hogy egy éven belül felújítja lakását vagy szerkezeti átalakítást végez. Az átlagos felújításra szánt összeg 17 300 font (5,2 millió forint), ami ottani mércével átlagosnak mondható.
A felújításra készülők ötöde a tervek szerint több, mint hatmillió forintnak megfelelő fontot költ az átalakításra. A felmérés során megállapították, hogy a megkérdezettek harmada nem tudott róla, hogy a munkálatok megkezdése előtt bejelentési kötelezettsége van a biztosító felé. A legsűrűbben előforduló válaszokból kiderült, hogy sokan az ingatlanok hasznos alapterületét szeretnék növelni.
A felmérés adatait a teljes lakosságra vetítve kiderül, hogy 1,3 millió tulajdonos a tetőteret építené be, 1,2 millióan üvegházat és télikertet alakítanának ki, további 950 ezren hátrafelé bővítenék a házukat, minimum egy új lakószoba kialakításával. Körülbelül 228 ezren tervezik, hogy az alagsori pincét teszik lakhatóvá, ez hasonlít a nagyvárosok általános problémájára, ahol csak függőleges irányba lehet terjeszkedni.
A lakáspiacon uralkodó hangulat következtében sokan letettek arról a szándékukról, hogy nagyobb lakásba költöznek, akinek módja van rá és meg tudja valósítani a hozzáépítést, annak ez egy kedvező alkalom arra, hogy növelje a rendelkezésre álló életteret. Felhívták mindenki figyelmét a bejelentési kötelezettségre, mert bejelentés nélkül érvénytelenné válhat a biztosítás és a munkálatok alatt váratlanul bekövetkező eseményekre nem fizet a biztosító.
A fővárosban és a nagyvárosokban elsősorban a lakásfelújítás és az alagsor átalakítása mellett döntenek, dél-keleten a télikertek, észak-nyugaton a tetőtér beépítése a leggyakoribb. Az észak-keleti régióban a házak bővítését és új szobák kialakítását tervezik a legtöbben.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza