Magyarországon már november elejétől érezhetően nő a karácsonyi filmek iránti online érdeklődés a Google Trends adatai szerint.
A Duolingo nyelvtanulási alkalmazás naponta 34 millió felhasználót vonz magához világszerte. A cég vezérigazgatója és társalapítója, Luis von Ahn most a BBC-nek adott interjújában elárulta, mi áll a platform népszerűségének hátterében.
A Duolingo nyelvtanulási alkalmazásnak naponta több tízmillió felhasználója van. A guatemalai származású alapító, von Ahn szerint az app fő bázisát az egyes országban lévő bevándorlók adják. Saját élményei alapján tudja, milyen fontos szerepe lehet a nyelvtanulásnak az emberek életében. "Egy latin-amerikai országban, és különösen Guatemalában, ha van pénzed, nagyon jó oktatást vehetsz, de ha nincs pénzed, néha még írni-olvasni sem tanulsz meg" - mondta a vezérigazgató.
Ez a személyes tapasztalat motiválta őt és társalapító társát, Severin Hackert, hogy 2012-ben létrehozzák a Duolingót. Céljuk az volt, hogy mindenki számára elérhetővé tegyék a nyelvtanulást. Ennek érdekében egy hibrid üzleti modellt dolgoztak ki, amely ötvözi az ingyenes, reklámokkal támogatott hozzáférést és a fizetős előfizetést extra funkciókkal.
A stratégia sikeresnek bizonyult. 2023-ban a cég bevétele 531 millió dollár volt, 2024-re pedig 731 millió dollár bevételt prognosztizálnak. A felhasználók mindössze 8%-a fizet elő, ám ez adja a bevételek 80%-át. A többség az ingyenes verziót használja, ahol a hirdetések a bevétel 8%-át generálják.
Az alkalmazás nemcsak a nyelvtanulásban segít, hanem pozitív szokásokat is kialakít. Von Ahn szerint sokan a közösségi média vagy más játékok helyett használják a Duolingót, így produktívan töltik az idejüket. A cég nemrég matematikai és zenei kurzusokat is indított, és további tantárgyak bevezetését tervezi.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A Duolingo sikerének kulcsa a gamifikáció. Az alkalmazás rövid, magával ragadó leckéket és játékos elemeket ötvöz. A felhasználók motiválására szolgál a csíkrendszer és olyan karakterek, mint a hírhedt zöld bagoly, Duo. "Megpróbáljuk az egészet játékká alakítani, de próbálunk történetmesélést használni" - magyarázta von Ahn.
Tavaszi szünet 2026: mikor lesz és meddig tart a húsvéti szünet? Itt az összes iskolai szünet dátuma
Mikor lesz pontosan a tavaszi szünet, mikor lesz a húsvét 2026-ban? Mutatjuk, hogyan alakul a további iskolai szünetek rendje a 2025/2026-os tanév során.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








