29 °C Budapest
Mi lesz a jövőnkkel? Durván esik a diákok száma a szakképzésben

Mi lesz a jövőnkkel? Durván esik a diákok száma a szakképzésben

MTI
2018. június 4. 09:30

A felsőfokú képzéseknél a tavalyi 2,2 után a most záruló tanévben 1,6 százalékkal csökkent a hallgatói létszám, miközben az oktatók száma 3 százalékkal nőtt, a középiskolákban azonban nem csak a diákok, de a tanárok száma is csökkent, 2,3 százalékkal - írta a hétfői Világgazdaság a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai alapján.

Egy tanárra a szakközépiskolákban a tavalyi 10,6 gyerek helyett már 12,1 tanuló jut. A mobilitás is középfokon válik jelentőssé, a diákok 16,4 százaléka tanul lakóhelyétől eltérő megyében. A legnagyobb mozgás Pest megyében van, ahol a diákok több mint fele máshol, többségük Budapesten tanul. Kisebb mértékben, mint korábban, de idén is csökkent a felsőoktatásban részt vevők száma, nappali képzésen számuk 1,6 százalékkal 202,3 ezerre mérséklődött - írta a lap.

NEKED AJÁNLJUK
Sok szülő így rontja el a gyerek fejlesztését: nem lehet elég korán kezdeni

Szinte semmi sem fejleszti olyan gyorsan és hatékonyan a legkisebbek agyát, mint a társasjáték.

Ennyibe kerül manapság egy luxus mobilház: ez lehet a lakásválság megoldása? + videó

Drágulnak az ingatlanok, emelkednek a hitelkamatok: ez pedig szinte egyenes út a lakhatási válsághoz. Nálunk is működhet az, ahogy az USA-ban megoldották?

Ilyen még nemigen volt itthon: itt a bejelentés, elindult a magyar Kickstarter

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is, a Brancs formájában

Milliókat bukhat, aki így indít vállalkozást: jól meg kell gondolni, a KATA sem jó mindenre

Sokan alábecsülik, mennyire lényeges alaposan átgondolni, milyen vállalkozási és azzal együtt adózási formát válasszanak induló cégük számára.

NAPTÁR
Tovább
2022. május 20. péntek
Bernát, Felícia
20. hét
KONFERENCIA
Tovább
Külföldi piacra lépés 2022
Ingyenes online konferencia hazai kkv-nak!
EZT OLVASTAD MÁR?