9 °C Budapest

Akik miatt a nők is megőrülnek majd három hétig

Pénzcentrum
2012. június 7. 05:22

A népszerű személyekhez kötött imázsépítés a leghatékonyabb eszköze a piaci részesedés növelésének, de egy megható kezdeményezéssel is tömegek szimpátiáját lehet elnyerni. Az Euro 2012 nemcsak a futballcsapatok, hanem a támogatók versengését is hozza. A szponzoráció sikerében óriási szerepet játszik, milyen eredményt érnek el a versenyben a támogatott csapatok, de még inkább az, hogy kik lesznek az Európa Bajnokság meghatározó egyéniségei.

A népszerű személyekhez kötött imázsépítés a leghatékonyabb eszköze a piaci részesedés növelésének, de egy megható kezdeményezéssel is tömegek szimpátiáját lehet elnyerni. Az Euro 2012 nemcsak a futballcsapatok, hanem a támogatók versengését is hozza. A szponzoráció sikerében óriási szerepet játszik, milyen eredményt érnek el a versenyben a támogatott csapatok, de még inkább az, hogy kik lesznek az Európa Bajnokság meghatározó egyéniségei.

Az innsbrucki és a bécsi egyetem munkatársai egy matematikai egyenlet segítségével kiszámolták, ki fogja megnyerni a 2012-es labdarúgó Európa-bajnokságot. Az eredmény nem meglepő, hiszen 23 fogadóiroda nyereményszorzóinak alapján jött ki az, amire sokan számítanak, miszerint Spanyolország lesz az aranyérmes (erre 25,8 százalék esély van). A számítások szerint a döntőben Németországgal kell majd megküzdeniük a spanyoloknak. A németek győzelmének esélye 22,2 százalék. A harmadik és a negyedik helyre a hollandok és az angolok érhetnek oda.

A spanyolok és a németek győzelme tovább növelhetné az EB egyik fő szponzora, az adidas népszerűségét. A labdarúgás az a sportág, amelyben nagy fölénnyel vezet az adidas a Nike előtt. A cég 1970 óta működik együtt a FIFA-val, a megállapodást legutóbb 2014-ig hosszabbították meg. Az adidas egyik legnagyobb erőssége, hogy 1972 óta valamennyi Európa és világbajnokságra a társaság szállítja a labdákat. Ezen kívül hét válogatott, Németország, Dánia, Görögország, Ukrajna, Oroszország, és nem utolsó sorban a világ- és Európa-bajnok Spanyolország csapatai is adidas mezekben rúgják a labdát. A sportszergyártó mezét népszerűsíti a spanyolok három kiválósága, a középpályás Xabi Alonso, valamint a két csatár, Fernando Llorente és David Villa. David Villa sérülés miatt kénytelen kihagyni az Eb-t, ami nagy érvágást jelent a spanyoloknak és az adidasnak is. Viszont nagy lehetőség volt Fernando Torresnek, a nők másik nagy kedvencének, hogy bekerülhessen a válogatottba.

A spanyolok győzelme tovább növelheti a sportszergyártó új okoscipőjének, az adizero F50-nek a népszerűségét is. A cipő egyik reklámarca David Silva, a spanyolok középpályása, aki a 16. legjobban fizetett focista a világon. Ashley Younggal, az angolok középpályásával és Lionel Messivel, a Barcelona, valamint az argentin válogatott csatárával közösen szerepelnek az új cipő reklámfilmjében.

Az adidas egyik legjobban futballozó reklámhordozója Bastian Schweinsteiger, a németek középpályása, ennek ellenére nem lesz belőle reklámarc, vélhetően a tömegek számára kevésbé vonzó fizimiskája és a nehezen kimondható neve miatt. Játéktudása viszont lélegzetelállító, ami bőven elég ahhoz, hogy a 12. legtöbbet (13,9 millió eurót) kereső futballista legyen a világon.

A Nike ugyan nem fő támogatója az EB-nek, mégis óriási üzlet a bajnokság a cég számára. A Nike támogatja a portugál csapatot is, amelynek tagja a futballtorna kétségkívül legismertebb futballistája, Cristiano Ronaldo, akiről még a foci iránt kevésbé érdeklődő nők jelentős része is tudja, hogy kicsoda. A portugál csatár tavaly a harmadik legjobban kereső focista volt (Lionel Messi és David Beckham mögött) 29,2 millió euró bevételével.

A Forbes magazin szerint Ronaldo 2010-ben négymillió eurót (1,1 milliárd forintot) kapott főszponzorától, a Nike-tól. Ám amikor felröppent a pletyka, hogy az Adidas megpróbálja elcsábítani a portugál játékost, az összeg hatmillió euróra (1,6 milliárd forintra) emelkedett, és a szerződését 2014-ig meghosszabbították. Ronaldo reklámhordozó-értékét jól példázza, hogy 44,9 millióan kedvelik a Facebook-oldalát, a Twitteren pedig 3 millióan követik nyomon a karrierjét.

A csapatot és Ronaldót önállóan is szponzoráló Nike-nak óriási diadal lenne, ha a portugálok nyernék meg az Európa Bajnokságot. A fogadóirodák rangsorában a 7. helyen szerepel a csapat a lehetséges nyertesek között. Ráadásul az is kérdéses, hogy továbbjut-e a negyeddöntőbe, mivel a végső győzelemre is esélyesnek tartott németekkel és a titkos favoritként emlegetett hollandokkal kell megküzdenie a továbbjutásért. Utóbbiak jó szereplése is kedvezne a Nike-nak, mivel a hollandok is az amerikai sportszergyártó felszerelésében lépnek pályára, csak úgy, mint a franciák, a horvátok és a házigazda lengyelek.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Cristiano Ronaldo a húzóneve az Eb másik fő támogatójának, a Castrolnak is. A világ vezető kenőolaj-gyártó cége a 2008-as sikeres Eb-szereplés után az idei évben is kiemelt szerepet vállalt a torna finanszírozásában. Újítása a focival foglalkozó oldalán (castrolfootball.com) megtalálható esélylatolgató kalkulátor, amellyel az összes résztvevővel szembeni várakozásokról képet kaphatnak a szurkolók.

A Coca-Cola 1950 óta reklámozza termékeit a futball világversenyeken, és 1978 óta hivatalos partnere a világbajnokságoknak. A világ vezető üdítőital-gyártója 2017-ig írt alá szerződést az UEFA-val az alkoholmentes italok kizárólagos forgalmazására. A Coke Zero egyik legismertebb és legkedveltebb arca Wayne Rooney, az angol válogatott csatára volt. Nagy sikerrel futott a Sky televízió által készített Street Striker sorozat, melyben Rooney tehetséges, de szerény lehetőségekkel bíró gyerekek karrierjét segített beindítani. Tavaly áprilisban azonban a televíziós közvetítésben a kamerába kiabált káromkodása miatt sem a Coca-Cola, sem a Sky nem hosszabbította meg vele a szerződést. Ennek ellenére sokan még most is az üdítőital-gyártóhoz kötik az angol csatár nevét.

A Carlsberg az 1988-as nyugat-németországi Európa bajnokságon, és azóta az egyik zászlóshajó a kontinensviadalok támogatói között. A dán sör népszerűségének növelésében jelentős szerepet játszhat, hogy a cég támogatja, hogy megválasszák a mérkőzések legjobbjait, ezáltal a terméke jobban kötődik a focihoz és a játékosokhoz, amit felmérések szerint kiemelt szempontnak tartanak a szurkolók.

A McDonald's több mint 25 éve támogatja a futballt, 1992 óta az UEFA hivatalos partnere, s 2017-ig kötelezte el magát az Európa bajnokságok mellett. Az étteremlánc az U21-es, valamint a futsal és a női Európa bajnokságokat is támogatja. A McDonald's legnagyobb dobása a 2002-ben indított Player Escort Program, amelynek keretében eddig több ezer gyermek vonulhatott be a pályára a világhírű játékosokkal. Idén is több mint 600 gyermek - közöttük Prezenszki Ádám tízéves csömöri kisfiú - juthat így egy életre szóló élményhez.

A Canon 1980 óta szponzorálja az Európa bajnokságokat (a 2000. évi kontinensviadal kivételével). Az idei tornára egy új számológép-családdal rukkolt elő. A vékony és könnyű készülékházzal rendelkező, nyolc számjegy megjelenítésére képes új KC-30 Euro 2012 a legkisebb táskában és mappában is elfér, fémből készült kulcstartójával pedig könnyedén rögzíthető.

A Continental 2008-tól az UEFA partnere, és már a 2016-os Eb-re is szerződést kötött. Az abroncs- és gumiipari vállalat célja a szponzorációval, hogy a megerősítse Európában piacvezető pozícióját. A cég tavaly nnepelte a 140. évfordulóját.

A Sharp lesz az Eb kizárólagos partnere az audiovizuális, valamint a napenergiához kötődő termékek területén. A cég 2013-ig szerződött az UEFA-val, jövőre támogatja a női Európa bajnokságot is. A japán társaság idén ünnepli fennállásának 100. évfordulóját.

Európa bajnokság ide vagy oda, nem egy német, olasz, francia vagy spanyol, hanem egy dél-koreai autógyártó a torna kiemelt szponzora. A Hyundai 1999 óta van jelen a világ futballjában. Első alkalommal a női világbajnokságot szponzorálta. Az igazi kiugrást azonban a 2002-es dél-koreai világbajnokság hozta meg a cég számára. A Hyundai leányvállalatával, a Kiaval karöltve az Európa bajnokság hivatalos autóipari támogatója. Mind a 16 résztvevő csapatot, edzőiket, valamint a meghívott vendégeket, tisztviselőket is a dél-koreai konszern járművei szállítják majd. A vállalat a 2014-es, a 2018-as és a 2022-es futball világbajnokságok támogatására is szerződést kötött a FIFA-val.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. április 24. 08:37
Egyre kevesebbet költenek médiára a magyarországi nagy hirdetők az árbevételük arányában. Amíg példá...
Kiszámoló  |  2024. április 24. 08:26
A múlt század közepén a legtöbb országban a cégek voltak az egyik legjelentősebb adóbefizetők, a tel...
Bankmonitor  |  2024. április 24. 07:30
Még mindig a változó kamatozású állampapírokkal érhető el a legmagasabb hozam a lakossági állampapír...
Holdblog  |  2024. április 24. 06:03
Megválasztása óta keveset beszélt Argentína új elnöke a dollárra való átállásról, pedig a lépésnek k...
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 24. szerda
György
17. hét
Április 24.
A rendőrség napja
Április 24.
Zajvédelmi világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem