6 °C Budapest

Már most lehet tudni, ki nyer a foci Eb-n

Pénzcentrum
2012. június 4. 05:28

A labdarúgás egy évszázada őrzi vezető helyét a legnépszerűbb sportágak mezőnyében. A Világ-és Európa-bajnokságok a foci szerelmesein túl a sport iránt nem annyira érdeklődő tömegekhez is szólnak, a döntők azon ritka események közé tartoznak, amelyekről az egész Föld beszél. Nem véletlen, hogy a szponzorok számára hatalmas lehetőséget kínálnak ezek az alkalmak, a rangos sportesemények ismertsége és márkaértéke a legnagyobb világcégeknek is óriási esélyt és persze nagyszabású befektetést is jelent: ők már előre borítékolhatóan nyernek a foci Eb-n.

A nagy márkák és a labdarúgás közötti kapcsolat évről évre, világversenyről világversenyre, szezonról szezonra egyre szilárdabbnak mondható. A legnagyobb nemzetközi márkák tudatosan, hosszú távon építkezve vesznek részt a klubok, a játékosok életében, a bajnokságokban és a világversenyeken, a csapatok és a szakmai szervezetek számára pedig egyre inkább létfontosságúvá válik a szponzorációs támogatás.

A világ legnagyobb cégei versenyeznek

A világcégek számára rendkívül kifizetődő, ha egy sikeres labdarúgó-csapattal, egy izgalmas mérkőzéssel, vagy egy, a fociról szóló, emlékezetes reklámfilmmel kapcsolódik össze nevük, logójuk, márkájuk. Az elköltött eurómilliók ugyanakkor egyúttal kommunikációs célokat -például az ismertség növelését- szolgálják, amelyek hosszú távon járulnak hozzá egy cég jövedelmezőséghez.

Egy nemzetközi felmérés szerint a világ legnagyobb labdarúgó-szponzorainak impozáns élmezőnyébe olyan világcégek tartoznak, mint az Adidas, a Nike, a Puma, a Coca-Cola, a Pepsi, a Carlsberg, Red Bull, a McDonald's, a MasterCard, a Visa, a Samsung, vagy épp a Volkswagen. A néhány nap múlva induló labdarúgó Európa-bajnokság 12 hivatalos szponzorral büszkélkedhet, ők pedig az Adidas, a Canon, a Castrol, a Coca-Cola, a Continental, az Orange, a Hyundai-Kia, a Carlsberg, a McDonald's, és a SHARP.

Nem zavarnak minket a reklámok

A legutóbbi, 2008-as Eb után készült közvélemény-kutatás szerint a magyar nézők 77 százaléka egyetértett a hirdetések megjelenésével: szerintük ezek nélkül már nem lehetne színvonalas eseményt rendezni, többségük pedig úgy tartja, a világmárkák egyenesen rangot adnak a meccseknek. Az Eb-t követőket leginkább a játékosok ruháján szereplő logók nem zavarták, a többi megjelenés közül pedig a McDonald's által a csapatokkal együtt bevonultatott gyerekeket kedvelték a legjobban.

A nézők 83 százaléka legalább egy márkát fel tudott idézni a meccseken látottak közül. A nyertes az Adidas és a MasterCard volt, de a TOP 10-es listára a Coca-Cola és a McDonald's is feljutott.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A legnagyobbak már a következő Eb-re készülnek

A világ legerősebb márkájával rendelkező Coca-Colánál például már hosszú évtizedek óta kiemelt fontosságú a sportesemények támogatása. Az 1950-es évek óta találkozhatunk hirdetéseikkel a nagy labdarúgó sporteseményeken is, 1978 óta pedig a világbajnokságok hivatalos szponzorának számít az atlantai székhelyű üdítőital-gyártó .

A hosszú távú stratégiát jól jelzi, hogy a Coca-Cola nem csak a 2012-es, hanem már a 2016-os Eb egyik legfontosabb szponzora lesz.

Hasonlóan tradicionális partner az Adidas sportszergyártó: a német cég is leszerződött már az UEFA-val (Európai Labdarúgó Szövetség) az idein túl a 2016-os Eb támogatására is. Az Adidas évtizedek óta gyártja a versenyek hivatalos labdáját, ráadásul több nemzeti csapat mezszállítója is.

Az autógyártók között is nagy a verseny abban, hogy ki lehet a labdarúgó világversenyek hivatalos szponzora. A 2012-es Eb-t a Hyundai-Kia támogatja: a szponzorációs szerződést még 2010-ben írták alá, rögtön 2 kontinenstornára. Az együttműködés azt is jelenti, hogy a koreai cég lesz az Eb-k hivatalos járműszállítója 2012-ben és 2016-ban is.

Jó példa a sikeres sportszponzorációra a Carlsberg: a dán sörgyártó 1988 óta támogatja az Európa- bajnokságokat, mára világszerte a labdarúgás egyik legnagyobb szponzorának számít. Kampányait tudatosan a focihoz kapcsolva ér el újabb és újabb eladási csúcsokat világszerte. Ráadásul a meccsek nézéséhez elengedhetetlen kellék a sör, hivatalos szponzorként a Carlsberg Lengyelországban és Ukrajnában is szurkolói parkokat létesít, ahol hatalmas kivetítőkön nézhetik a rajongó tömegek az aktuális meccseket.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2025. december 6. 09:47
nem létezik elköltetlen pénz. Minden egyes centet elköltesz, amit valaha megkerestél. Minden dollárt...
MEDIA1  |  2025. december 5. 15:55
Véget ért a Netflix, a Comcast és a Paramount között zajló licitháború: a Netflix pénteken közölte,...
MNB Intézet  |  2025. december 5. 09:56
A nagy termelékenységi különbségek egyebek mellett a munkaerőpiac meritokráciájából és a menedzsment...
Bankmonitor  |  2025. december 5. 09:55
A 2025 januári indulásakor nagy várakozás övezte a kamatmentes Munkáshitelt, ám hamar kiderült: a ke...
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. december 7. vasárnap
Ambrus
49. hét
December 7.
Advent (2.)
Ajánlatunk
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2025. december 6. 19:19
Agrárszektor  |  2025. december 6. 19:31