Az Európa-bajnokság szponzorainak fontos, hogy a nevük mellett termékeikkel is megismerkedjenek a szurkolók. Hasonló sporteseményekre az elektronikai eszközgyártók egy-egy új modell mutatnak be, az élelmiszeripari cégek szívesen csomagolják újra az egyedi igények szerint üdítőiket, ételeiket. A Sharp például megalkotta az Európában kapható legnagyobb LCD televíziót, az Adidas okoscipővel készül, de a többi gyártó is odatette magát az Eb-re és az olimpiára is.
Az Európa bajnokság hivatalos támogatója az Adidas, a Canon, a Calsberg, a Castrol, a CocaCola, a Continental, a Kia-Hyundai, a McDonalds és a Sharp. A több tucatnyi sportággal felálló olimpiával szemben a foci szerelmesei sokkal inkább egy homogénebb közönséget jelentenek a támogatóknak, ezért szívesebben is készítenek egy új terméket a futball bajnokságokra. A Calsberg és a Coca-Cola új csomagolással próbálja megnyerni a fogyasztókat a márkának a bajnokság ideje alatt, ezzel hangulatosabbá téve a meccsnézéseket. De a támogatók között van olyan is, aki külön erre az időszakra hozta egy különleges termék megjelenését.
Ilyen termék a Sharp ultra nagy tévéje, amit borsos áron kínál ugyan a gyártó, de tulajdonosa legalább biztos lehet abban, hogy a szomszédnak nincs ekkora készüléke a nappaliban. A 203 cm-es Sharp LC-80LE645 a valaha legnagyobb Európában is árult LCD tévé készülék. Közel másfél millió forintot kell kifizetnie annak, aki egy ilyenen szeretné végigkövetni a sportközvetítéseket. A japán elektronikai óriás azonban nem állt meg itt, a népszerű 3D tévéjét is a focival népszerűsíti az öreg kontinensen.
Az Adidas hat csapat mezét is forgalmazza, ezzel a legnagyobb szereplője az európai labdarúgó-sportruházatnak. A mezek mellett kiegészítőket, és az Európa bajnokság hivatalos labdáját is az Adidas gyáraiban készítik- már 1972 óta. A labdát olyan réteg borítja, mely könnyen irányíthatóvá teszi, mindezt úgy éri el, hogy megnöveli a cipő és a labda közötti tapadás mértékét. Az egyéb szerkezeti elemeknek köszönhetően könnyebben lehet a levegőben tartani, ezzel a játékosok is dinamikusabban tudnak bánni vele. Súlya 432 gramm, kerülete 68,9 cm. Természetesen az Eb előtt laboratóriumban és játék közben is alaposan tesztelték.
Másik nagy újítása a német sportszergyártónak, az okoscipő, a miCoach névre keresztelt kiegészítő adatokat gyűjt viselőjének mozgásáról, így mérhetővé válik annak teljesítménye (rögzíti az aktuális sebességet, a megtett távolságot és a legnagyobb sebességet is). Minden adatot gondosan elment, illetve Wifi-n keresztűl egy számítógépnek vagy akár okostelefonunkra továbbít. Ezt az egészet persze összekötötte az Adidas a modern közösségi oldalakkal, így barátainkkal megoszthatjuk napi teljesítményünket, vagy esetleg összehasonlíthatjuk ki tett a legtöbbet a csapat sikeréért, akár kilométerekben mérve.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A hasonló termékek eladása mellett az Adidas igen nagyot nyerhet a mezek eladásával is. Összesen hat csapat játszik a mezében, de a fogadóirodák szerint két legesélyesebb (Németország és Spanyolország) is köztük van. A bajnokcsapat mezeinek eladása minden hasonló viadal után jelentősen megnő, ami nagy bevételt jelenthet a cégeknek.
A legtöbb szponzornak persze nem a rövidtávú célok a meghatározóak, amikor egy hasonlóan nagy sporteseményt támogatnak, mint az Európa bajnokság vagy akár az olimpia. A gyártók pénzügyi alapon mérlegelik marketingtevékenységüket, miszerint a lehető legtöbb emberhez szeretnének eljutni - a lehető legkisebb anyagi ráfordítással. Az ebben az időszakban bemutatott termékek is mind a márka ismertségét növelik, ezért törekednek hasonló rekordokra, mint a Sharp a tévé méretét illetően.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György