Ingyen is kijuthatsz az Eb-döntőre

Pénzcentrum
2012. június 6. 05:25

A kiemelt sportesemények, így a 2012-es Labdarúgó Európa-bajnokság, valamint a szintén idén megrendezésre kerülő 30. nyári olimpiai játékok rendszerint megkülönböztetett figyelmet élveznek. Így nem csoda, ha a legnagyobb világvállalatok rengeteg pénzt áldoznak arra, hogy termékeiket valamelyik rendezvény szponzoraként népszerűsíthessék. Nincs ez másképp Magyarországon sem: az Eb és az Olimpia fő szponzorai különleges akciókkal, exkluzív termékekért folyó nyereményjátékokkal, s különböző programokkal várják a hazai sportrajongókat. Természetesen a promóciók célja minden esetben a versenyelőny biztosítása, a vállalat piaci részesedésének növelése, s nyereség képzése.

Rengetegen látnak üzleti lehetőséget a kiemelt sporteseményekben. Nem is csoda, hiszen például az idei labdarugó Európa-bajnokság meccseit, illetve az olimpiai játékok különböző megmérettetéseit is akár több százmillió, sőt, több milliárd ember nézheti szerte a világon. Így azok a szponzorok, akik pénzt, s kreativitást nem sajnálva márkanevükkel oda állnak bármelyik esemény mögé, cserébe világméretű kampányhadjáratot nyernek. Természetesen a fogyasztók sem maradnak ki a jóból. Ilyenkor gyakorta futhatunk olyan promóciókba, melyekkel akár utazást, vagy éppen exkluzív ajándékokat nyerhetünk, sőt, a szerencsések akár találkozhatnak a legnagyobb sportolókkal is. De vajon mi a helyzet Magyarországon, nálunk hogyan készülnek a fő szponzorok az idei nyárra? Nézzünk néhány példát.

Magyarok is pályára lépnek!

A nemzetközi McDonald's 2002-ben indította útjára népszerű Játékos kísérő Programját, mely eddig több ezer gyereknek teremtett lehetőséget arra, hogy a világ legjobb labdarúgóival együtt lépjenek a zöld gyepre a legrangosabb futball események alkalmával. A 2008-as UEFA Európa bajnokságon például Lőrincz Attila, a Góliát-McDonald's FC játékosa Fernando Torres kezét foghatta az elődöntőn, Köveskúti Simon, békéscsabai kisfiú pedig a bajnokság 10 legjobb játékosa közé is beválasztott Iker Casillas-szal sétálhatott ki a pályára a helyi nézőközönség, és több millió tévénéző előtt.

A program idén is folytatódik és a lengyel-ukrán közös rendezésű Eb-re is a kontinens minden pontjáról - így Magyarországról is - érkeznek majd a szerencsés fiatalok és kísérőik. Idén közel félezer jelentkező közül Prezenszki Ádám tízéves csömöri kisfiú kapta meg a lehetőséget, hogy kísérőjével együtt eljusson az egyik negyeddöntőre. Ádám a június 21-i negyeddöntőn lesz érdekelt - a párosítás értelemszerűen még nem ismert, de az biztos, hogy a lengyel, orosz, görög, cseh összetételű csoport első helyezettje játszik majd a holland, német, portugál, dán kvartett másodikjával, ami már önmagában garantálja az életre szóló élmény lehetőségét, hiszen Van Persie, Scweinsteiger, vagy akár Cristiano Ronaldo neve sem cseng rosszul.

Az étteremlánc és az Olimpiai Mozgalom együttműködése sem mai keletű, hiszen 1968-ban kezdődött, amikor a McDonald's hamburgereket szállított a Franciaországban honvággyal küzdő amerikai atlétáknak. A kezdeményezés olyan sikeres volt, hogy az elmúlt 35 évben a McDonald's több millió sportolónak szolgálhatta fel a legkülönfélébb fogásokat és azóta az Olimpia hivatalos étterme lett. A 2012-es londoni olimpia ideje alatt, ezúttal is saját étterem üzemel majd az Olimpiai faluban, ahol a világ minden pontjáról - így Magyarországról is - érkező kollégák szolgálják majd ki a versenyekre készülő sportolókat.

Dekázz és nyerj!

A foci és a sör régóta párban járnak. Jól tudja ezt a Carlsberg is, így számos akcióval melegít a társaság itthon is a hamarosan induló kontinensviadalra. Az egyik közülük a társaság sorsegyes játéka, mellyel még 3 héten át vihetik haza a rajongók a márkázott sörhűtő táskák, pólók, felfújható focikapuk, focilabdák és 6 db-os pohárkészletek egyikét! Ehhez nem kell mást tenni, mint a programban részt vevő vendéglátóhelyeken beszerezni egy EURO2012 sorsjegyet, s azzal regisztrálni a társaság Facebook oldalán, a "What's going on"' fül alatt.

Szintén a Facebook segítségével lehet regisztrálni a társaság másik promóciójára is, mellyel értékes nyereménycsomagott nyerhetnek a legügyesebb hobbyfocisták. A társaság "Dekázz, és nyerj" játékában bárki elindulhat, aki érzi magában a kurázsit, hogy bárkit lenyom dekázásban. Ehhez mindössze annyit kell tenned, hogy felveszed videóra a legextrémebb dekázásodat, s azt feltöltöd a Facbookra. A promocót az nyeri, aki a legtöbb szavazatot gyűjti. Anyereménycsomag tartalma igen csábító, hiszen a különdíj például egy Samsung Full HD videókamera.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)


A kizárólag magyaroknak szóló promociókon túl számos akciót hirdet még a társaság. Szintén a közösségi hálón fut az a rajongó bajnokság, mellyel egy szerencsés akár jegyet is nyerhet a döntőre. Emellett az Eb hivatalos sörtámogatója is kijött egy okostelefon applikációval, mely iOS és Android eszközökre egyaránt elérhető. A jól hasznáható felületen értesülhetsz a legfrissebb focihírekről, megnézheted a meccsnaptárat, hogy ne maradj le egyetlen mérkőzésről sem. Sőt, még különböző statisztikákhoz is hozzáférhetsz a számtalan egyéb funkció mellett.

Akár Eb-jegyet is nyerhetsz

A foci élményét a Coca-Cola Magyarország is szeretné minél közelebb hozni fogyasztóihoz és vásárlóihoz, így számos promócióval találkozhatnak a bajnokság időszakában a márka kedvelői. Mivel a társaság legtöbb kereskedő partnere részt vesz ezekben az akciókban, így szinte minden boltban található valamilyen Coca-Colához kapcsolódó promóció. Egyes láncokban nyereményjátékokban vehetnek részt a vásárlók, aminek során értékes díjakat - akár foci Eb-re szóló jegyet is - nyerhetnek, más helyeken azonnali ajándékokat kapnak a vásárlók Coca-Cola termék vásárlása esetén. Emellett számos Coca-Colát árusító étteremben, vendéglátó- és mecsnéző helyen is találkozhatnak a fogyasztók a márkához és a bajnoksághoz kapcsolódó ajándékokkal, hosztesszekkel és játékokkal, végig a Labdarugó Eb ideje alatt. Érdemes ellátogatni a a társaság magyar nyelvő honlapjára is, ahol új, kifejezetten az Eb-hez kapcsolódó tartalommal találkozhatnak a fogyasztók.

Adios, amigos

Az Adidasnak viszont nem indult túl jól az idei Eb-felkészülés Magyarországon, legalábbis kommunikációs szempontból. Az elmúlt hetek talán legérdekesebb technológiai híre ugyanis az volt, hogy egy magyar feltaláló pert nyert a német sportszergyártó ellen, mivel a Fővárosi Ítélőtábla kimondta az Oroszi László által tervezett irányítósávos sportcipő újszerűségét, és azt is, hogy annak megalkotása feltalálói tevékenységén alapult. Az Adidas - aki hasonló technológiával gyártja Predator csúcscipőit - továbbra is fenntartja azt az álláspontját, hogy a bírósági eljárásban támadott cipője nem sérti a feltaláló magyarországi szabadalmát vagy bármely más jogát. A cég számára csalódást okozott a bírósági döntés, ugyanakkor álláspontjuk szerint ez nem jelenti automatikusan azt, hogy jogtalanul alkalmazták volna az Orosziéhoz hasonló megoldást.

A világ egyik legnagyobb sportszergyártójának ugyanakkor ennél valószínűleg sokkal fontosabb, hogy az Eb hivatalos meccslabdája mellett a Bajnokok Ligája döntőjét is Adidas-labdával játszotta a Bayern München és a Chelsea, ráadásul a négy elődöntős csapatból kettő (a Bayern München és a Real Madrid) is Adidas mezben szerepelt. Az Európa-bajnokság 16 csapata közül 6 válogatott szintén Adidas-felszerelésben küzd majd, ez vélhetően nem hagyja hidegen a hazai drukkerek vásárlásait sem.

A magyar Adidas üzletekben és a hivatalos honlapokon is nagy hangsúlyt kapott, hogy a 2012-es Európa-bajnokság hivatalos labdája a Tango12, amelyet a német cég fejlesztett ki. A labda, az 1980-as években létező Tango labda modernizált változata, és a hivatalos kommunikáció szerint a legalaposabban tesztelt Adidas labda, szerepelnek rajta a két rendező ország, Ukrajna és Lengyelország zászlajának színei, illetve a formavilág a helyi képzőművészetre, és a labdarúgásra jellemző egyetértésre, versengésre, és szenvedélyre utal.

NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
Kasza Elliott-tal  |  2024. március 28. 19:32
Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen...
MEDIA1  |  2024. március 28. 13:01
Az állami televízió zenés-ifjúsági csatornája fiatalok igényeire szabott, aktuális témákat ígér.
Bankmonitor  |  2024. március 28. 11:47
A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – szám...
MNB Intézet  |  2024. március 28. 10:14
A szabadkereskedelmi konszenzus évtizedeiben a főáramú közgazdaságtan az állami beavatkozás és prote...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem