16 °C Budapest

Sportban a hozam, szponzorban a bizalom

Pénzcentrum
2012. május 30. 10:09

Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha már májusban kijelentjük, hogy az idei nyár legfontosabb, világszerte legnagyobb érdeklődéssel várt eseményei az UEFA 2012 Labdarúgó Európa-bajnokság és a XXX. Nyári Olimpiai Játékok lesznek. A rangos sporteseményeket nézők milliárdjai követik világszerte, a sportrajongó tömegek pedig a legnagyobb világcégeknek jelentenek potenciális fogyasztókat.

Persze a nagyvállalatok marketing-szakemberei számára a világ legrangosabb sporteseményeinek támogatása nem elsősorban eladásaik rövid távú növeléséről szól, a stratégia sokkal összetettebb ennél. Az elköltött dollármilliók inkább kommunikációs célokat (például az ismertség növelését) szolgálják, amelyek hosszú távon járulnak hozzá egy társaság jövedelmezőséghez. Fontosságukat mutatja azonban, hogy a világcégek egyre nagyobb összegeket áldoznak a nagy nemzetközi sportesemények szponzorálására, mert jól tudják: a vásárlók számára már nem mindig az ár a fontos.

A sportesemények támogatására szánt dollármilliókat általában nem azért költik el, hogy az olimpia, vagy a labdarúgó EB ideje alatt több póló, autó vagy üdítő fogyjon. A szponzoráció sokkal inkább egyfajta befektetés a jövőbe. Az erre költött pénz bonyolult módon ugyan, de valamiképpen megtérül a szponzor számára.

Ha nézők százmilliói látják a hirdetést, az hosszú távon növeli az adott cég vagy termék ismertségét. Vásárláskor a boltban egy ismert terméket szívesebben vásárol a fogyasztó, mint egy teljesen ismeretlent, főként, ha ahhoz a márkához még érzelmek is kötődnek. A sportszponzoráció másik célja pedig éppen az, hogy a reménybeli vevő ne a megszokott hirdetési helyzetben találkozzék az adott termékkel, hanem mondjuk egy kellemes élethelyzetben, pozitív körülmények között. Ha például életünk legizgalmasabb futballmérkőzésén valamilyen élmény ér minket egy autómárkával kapcsolatban, akkor ehhez a márkához tudat alatt kellemes érzés kötődik, ami autóvásárláskor nagy előny lehet az adott márka gyártója számára.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Egy ismert és szeretett márka pedig felbecsülhetetlen értéket jelent, hiszen rengeteg pénzt lehet vele keresni - bizonyítják ezt a sportesemények legismertebb támogatóinak, például az Adidasnak, a Coca-Colának, vagy épp a McDonald's-nak a sikerei is.

Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen összefüggés van a sportesemények és a befektetések között, hogy miért éri meg a világcégeknek a labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia támogatása, vagy hogy hogyan lehetsz részese Te is a világ legnagyobb szponzori sikereinek, olvasd a Pénzcentrum.hu és az OTP Alapkezelő június 4-én induló cikksorozatát!

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. március 29. 09:26
A lista győztese ugyanaz maradt, mint hosszú évek óta, de a dobogón így is változás történt. Politik...
Holdblog  |  2024. március 29. 06:22
HOLD After Hours. Nyúl helyett pingvinapukák! az ünnepek lagymatagsága helyett, legyen velünk ideges...
Kasza Elliott-tal  |  2024. március 28. 19:32
Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen...
Bankmonitor  |  2024. március 28. 11:47
A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – szám...
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 29. péntek
Auguszta
13. hét
Március 29.
Nagypéntek
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2024. március 29. 10:30
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm