Valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha már májusban kijelentjük, hogy az idei nyár legfontosabb, világszerte legnagyobb érdeklődéssel várt eseményei az UEFA 2012 Labdarúgó Európa-bajnokság és a XXX. Nyári Olimpiai Játékok lesznek. A rangos sporteseményeket nézők milliárdjai követik világszerte, a sportrajongó tömegek pedig a legnagyobb világcégeknek jelentenek potenciális fogyasztókat.
Persze a nagyvállalatok marketing-szakemberei számára a világ legrangosabb sporteseményeinek támogatása nem elsősorban eladásaik rövid távú növeléséről szól, a stratégia sokkal összetettebb ennél. Az elköltött dollármilliók inkább kommunikációs célokat (például az ismertség növelését) szolgálják, amelyek hosszú távon járulnak hozzá egy társaság jövedelmezőséghez. Fontosságukat mutatja azonban, hogy a világcégek egyre nagyobb összegeket áldoznak a nagy nemzetközi sportesemények szponzorálására, mert jól tudják: a vásárlók számára már nem mindig az ár a fontos.
A sportesemények támogatására szánt dollármilliókat általában nem azért költik el, hogy az olimpia, vagy a labdarúgó EB ideje alatt több póló, autó vagy üdítő fogyjon. A szponzoráció sokkal inkább egyfajta befektetés a jövőbe. Az erre költött pénz bonyolult módon ugyan, de valamiképpen megtérül a szponzor számára.
Ha nézők százmilliói látják a hirdetést, az hosszú távon növeli az adott cég vagy termék ismertségét. Vásárláskor a boltban egy ismert terméket szívesebben vásárol a fogyasztó, mint egy teljesen ismeretlent, főként, ha ahhoz a márkához még érzelmek is kötődnek. A sportszponzoráció másik célja pedig éppen az, hogy a reménybeli vevő ne a megszokott hirdetési helyzetben találkozzék az adott termékkel, hanem mondjuk egy kellemes élethelyzetben, pozitív körülmények között. Ha például életünk legizgalmasabb futballmérkőzésén valamilyen élmény ér minket egy autómárkával kapcsolatban, akkor ehhez a márkához tudat alatt kellemes érzés kötődik, ami autóvásárláskor nagy előny lehet az adott márka gyártója számára.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Egy ismert és szeretett márka pedig felbecsülhetetlen értéket jelent, hiszen rengeteg pénzt lehet vele keresni - bizonyítják ezt a sportesemények legismertebb támogatóinak, például az Adidasnak, a Coca-Colának, vagy épp a McDonald's-nak a sikerei is.
Ha kíváncsi vagy arra, hogy milyen összefüggés van a sportesemények és a befektetések között, hogy miért éri meg a világcégeknek a labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia támogatása, vagy hogy hogyan lehetsz részese Te is a világ legnagyobb szponzori sikereinek, olvasd a Pénzcentrum.hu és az OTP Alapkezelő június 4-én induló cikksorozatát!
Komoly pénzeső szakad rengeteg magyarra a héten: súlyos tízmilliárdokat kénytelen kifizetni az állam
A héten várhatóan nagyjából 200 milliárd forintnyi hozamot fog kifizetni az állam a Prémium Magyar Állampapírban megtakarítóknak.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Korányi G. Tamás az osztalékfizetésekről: a legtöbb részvényes dörzsölheti a tenyerét
- Keresik a Szépművészeti új igazgatóját
- Tanúskodni hívták Joe Bident
- Újfajta, félelmetes fegyvert tesztelhet élesben Oroszország
- Már ki is nevezték Szentkirályi Alexandra utódát - és az utód utódát is
- Napokon belül pénzre számíthat rengeteg háztartás