A nagy áruházláncok az ünnepek előtt több modellnél is komoly árengedménnyel csábítják a vásárlókat. Megnéztük, milyen airfryereket és milyen árakon kínálnak most a hazai üzletek.
Budapest a világ 64. legdrágább városa, ezzel a világon rendkívül olcsónak számit a magyar főváros (77-es listán) - derült ki egy nemzetközi összehasonlításból. Ennek ellenére az itt élők rendkívül keveset engedhetnek meg maguknak, olyannyira, hogy ha vásárlóerő tekintetében mérjük össze a világ nagyvárosait, akkor az európai résztvevők közül csupán négy olyan induló van, ahol az ott élők még a budapestieknél is kevesebb terméket, illetve szolgáltatást tudnak megvásárolni saját pénzükből.
Budapest a 64. legdrágább város a világ 77 nagyvárosa közül- derül ki az UBS adataiból. Ezzel az eredménnyel Európában csupán Bukaresten, Szófiában és Kijevben alacsonyabbak az árak. Az UBS árindexén 100-as számmal szerepel New York, az összes többi ország pedig ehhez képest kapja meg a sajátját. Jelen esetben a 64. helyhez a magyar főváros 55,9-es értéket kapott, míg például Bécs 83-at, Bratislava pedig 67,1-et, csakhogy a környező országok fővárosai közül említsünk kettőt.
Az összes árat figyelembe vevő árindexen túl az UBS közétett egyéb statisztikákat is, melyek szerint például, ha csak az élelmiszerek árát nézzük, akkor Budapest már jóval drágább, mintha csak az átlagot nézzük. Az ételeket tekintve a magyar főváros a 45. legdrágább, de például a tömegközlekedést tekintve már a 38. legdrágábbak vagyunk az összesített listán.
A férfi ruházati árak a világ 52. legdrágábbjai, míg a nőiek pusztán a 61., a szolgáltatások terén pedig a 62. helyen áll Budapest. Az árak összehasonlítása persze csak egy dolog, emellé elengedhetetlen az adott országok vásárló erejének a vizsgálata is. A vásárló erő mutatja meg ugyanis, hogy a lakosság az adott nagyságú vásárlóalapért az áruk és a szolgáltatások milyen tömegét képes megszerezni. Minél nagyobb tehát ez a szám, annál jobban élnek az adott város lakói (legalábbis elméletileg).
Az UBS adata szerint a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező város Los Angeles, amit Zürich és Miami követ.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ami azt jelenti, hogy saját pénzükből Európa nagyvárosait figyelembe véve csupán Rigában, Bukaresten, Zágrábban és Kijevben tudnak kevesebb terméket és szolgáltatást vásárolni az ott élők.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








