A szakszervezet szerint legalább 118 ember biztosan távozott, miközben a cég nyereséges évet zárhatott.
Mint a gomba, úgy nőnek ki a földből itthon az akkugyárak, de a munkaerőpiaci hatásokról sokkal kevesebb szó esik. Mit gondolnak a hazai szakértők erről a szegmensről?
Az elmúlt hónapokban több száz ukrán ment át akkumulátorgyárakba dolgozni Nyugat-Magyarországon. Csak Debrecenbe a tervezett új gyár 9000 új munkaerőt igényel. Jelenleg is több nagyobb akkugyár működik már hazánkban, de továbbiak építését is tervezik. Milyen változást hozhat ez a hazai munkaerőpiacon? Erről kérdezte a HelloVidék a hazai munkaerőpiaci szakembereket.
A lapnak Berta Péter, a WHC Csoport ügyvezetője azt mondta: szerinte az akkumulátorgyárak működését, illetve az ahhoz kapcsolódó beruházásoknak a magyar munkaerőpiacra és gazdaságra kifejtett hatását több szempontból kell értékelni.
Talán még fontosabb szempont, ezeknek az akkugyáraknak a magyar autóiparra gyakorolt hatása. A magyar autóiparban közel 200 ezer magyar munkavállaló dolgozik. Egy olyan iparágban, amely nem kizárólag alkatrészek összeszereléséről, hanem fejlesztésekről, tesztelésekről, programozásról, magas hozzáadott értékű mérnöki munkáról is szól. Ez az iparág Magyarország gazdaságának a motorja és az akkugyárak megjelenése, a fejlesztések azt a célt szolgálják, hogy az éppen átalakulóban lévő autóipar továbbra is Magyarország motorja legyen és ezáltal megmaradjanak az értékes magyar munkahelyek, épüljenek a fejlesztési központok és az elektromos autózás részben itt, Magyarországon fejlődjön tovább
- fogalmazott Berta Péter.
Ha kíváncsi vagy, hogy vélekednek a szakemberek az akkumulátorgyárakról, akkor olvasd el a HelloVidék cikkét IDE KATTINTVA!
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








