Monaco, a világ egyik leggazdagabb és legelegánsabb miniállama, sokak számára az álomélet szimbóluma: napsütés, jachtok, kaszinók és adóparadicsomi státusz.

A munkaerő toborzása és kiválasztása mind a munkáltatók, mind a munkavállalók számára komplex és időigényes. Ahogy a munkaerőpiac folyamatosan változik, és a versenyhelyzet fokozódik, kiemelt fontosságú, hogy hatékonyan és minél kevesebb hibával futhasson végig a folyamat. Gyakran előfordul, hogy a munkáltatók nem fogalmazzák meg kellően világosan az álláshirdetésekben az elvárásaikat. Ennek eredményeként a jelentkezők vagy rosszul értelmezik a pozíció követelményeit, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyják azokat. Fontos tehát, hogy az elvárások érthetőek, tömörek és realisztikusak legyenek.
Irreális elvárások
Az egyik gyakori hiba a munkáltatók részéről az, hogy túlzottan magasra teszik a lécet a jelöltválasztás során. Nem minden esetben szükséges a legmagasabb képesítéssel és tapasztalattal rendelkező jelöltet keresni. A szakértő szerint fontosabb lehet az alkalmazkodóképesség, a kompetenciák és a nyelvtudás.
„Gyakori az is, hogy a munkáltatók és a munkavállalók között nem teljesen világos az igény és az elvárás. Ennek eredményeként olyan jelöltek kerülnek kiválasztásra, akik nem tökéletesen illenek az állásra, és rövid időn belül elhagyják a vállalatot. Fontos, hogy mindkét fél részéről reális és pontos elvárások legyenek, valamint lehetőség legyen az első időszakban történő cserére vagy fejlesztésre, ha szükséges. A kompromisszumos megoldások sosem vezetnek jóra” -árulta el Katkics Attila üzleti tanácsadó, HR szakember.
Elengedhetetlen a nyílt kommunikáció
A munkavállalók számára a juttatások kiemelkedően fontosak az állásajánlatok tekintetében. Azonban sokszor előfordul, hogy az anyagiakat nem hangsúlyozzák kellőképpen az álláshirdetésekben. Javasolt előre pozicionálni és nyíltan kommunikálni a bérrel, a munka-magánélet egyensúlyával, a home office munkavégzéssel és a különböző fejlesztésekkel kapcsolatos lehetőségeket.
Az ideális megoldás a kompetenciák és a tapasztalat alapján történő jelöltválasztás. Nem csak a papír alapján kell dönteni, hanem figyelembe kell venni a jelölt alkalmazkodóképességét, nyelvtudását és személyiségét is. Olyan jelölteket kell kiválasztani, akik a vállalati csapathoz és kultúrához leginkább illeszkednek. Ez lehetővé teszi a gyorsabb integrációt és hosszú távú munkakapcsolat kialakítását. A cél az, hogy a munkáltatók és a munkavállalók egymásra találjanak a legmegfelelőbb módon, és hosszú távon sikeres munkakapcsolatot alakítsanak ki
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
– árulta el Katkics Attila. A sikeres toborzás nemcsak a megfelelő munkaerő megtalálását jelenti, hanem a vállalat hosszú távú sikerét és növekedését is elősegítheti. Ezért érdemes időt és erőforrásokat fektetni a toborzási folyamat optimalizálásába, ha pedig erre nincs elegendő erőforrás, szakértői segítséghez fordulni.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Az újratölthető flakonok a kozmetikai iparba is betörtek (+Videó)
A Respray flakonokat már 30 üzletben tölthetjük újra.


