Álláskeresési járadék 2026: mennyi a munkanélküli segély összege 2026-ban, hogyan történik az álláskeresési járadék igénylése, milyen munkanélküli központot keressünk fel?
Amikor munkakeresés közben több hirdetésbe is belefutunk, amelyet ugyanaz a cég adott fel, akkor kézenfekvőnek tűnhet, hogy az összesre, azaz a legtöbbre beadjuk az önéletrajzot. Ám ez a stratégia sokszor inkább árt, mint használ. A HR-szakemberek szerint óvatosan kell kezelni ezt a helyzetet, mert könnyű átlépni azt a határt, amikor már nem érdeklődést, hanem kétségbeesést sugallunk a hirdető vállalat felé.
Igen aktív a munkaerőpiac az év ezen időszakában: a számok azt mutatják, hogy az év első hónapjaiban látványosan megugrik az álláskeresők száma, és ilyenkor találni a legtöbb friss ajánlatot a hirdetőoldalakon. Január végén, február elején a cégek az új terveikre, céljaikra összpontosítanak, és igyekeznek az ehhez szükséges humán erőforrást minél hamarabb megtalálni. Az év elején tapasztalható állásdömping kapcsán Korcyl Kinga, vezetőfejlesztő, ACC business coach korábban a Pénzcentrumnak azt mondta, ekkor van a legjobb esély elhelyezkedni egy új állásban, és ennek megfelelően rengeteken keresik-kutatják álmaik munkahelyét.
Tehát rengeteg cég ébredt fel téli álmából, és temérdek munkavállaló nézelődik új lehetőségek után. Vélhetően mindenki volt már olyan helyzetben, hogy álláskeresés közben belefutott több meghirdetett pozícióba is ugyanannál a cégnél, és ezek közül jónéhány érdekelte is. Adná magát, hogy ilyenkor az összesre pályázzon az ember, hiszen így nagyobb az esély, hogy valamelyik állást meg is kapja, ám ez a szakértők szerint nem biztos hogy mindig a legjobb stratégia.
Sarah Johnston, a korábbi vállalati toborzó és a Briefcase Coach alapítója a Huffington Postnak arról beszélt, hogy szerinte lehet jelentkezni több állásra is ugyanannál a vállalatnál, hiszen ez azt érezteti a HR-esekkel, hogy az illető nagyon szeretne a cégnél elhelyezkedni. Mondhatni így akarják megvetni a lábukat az ajtóban - világított rá a szakértő.
Ám van egy határ az érdeklődés kifejezése és a kétségbeesés látszata között, amit nem tanácsos átlépni:
- húzta alá Ashley Watkins álláskeresési coach, aki szerint a túl sok hirdetésre való jelentkezés nem azt üzeni az adott vállalatnak, hogy nagyon elkötelezett valaki, "csak az jön le belőle, hogy nem tudod mihez akarsz itt kezdeni, és arra vársz, hogy majd ők kiderítsék neked."
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Mikor szabad, mikor nem?
Johnston rossz példaként említette azt az esetet, amikor egy kórháznak toborzott ápolókat, és a pályakezdők szinte az összes meghirdetett pozícióra jelentkeztek:
Ennek kapcsán Watkins elmondta, hogy nagyon rossz üzenet a különféle szerepekre való jelentkezés, a munkáltatónak meg lesz a véleménye az ilyen álláskeresőkről. A HR-esben például több kérdés is megfogalmazódhat, mi lesz akkor, ha esetleg valamelyik állást megkapja az illető: miképp fog egyáltalán hozzáállni a feladathoz, miért nem csak egy területre jelentkezett? A szakember azt tanácsolja, hogy ha nehezen tudod eldönteni, melyik állásra is kellene jelentkezned, akkor hasonlítsd össze a szerepköröket: vázold fel, melyik jelent nagyobb előrelépést a jelenlegi helyedhez képest, hol van esélyed a jövőben fölfelé lépkedni, vagy melyik munkakört csinálnád szívesebben.
Ahogy fentebb is írtuk, nem minden esetben tilos több hirdetésre is jelentkezni ugyanahhoz a céghez: Johnston elmondta, hasonló szerepkörökbe, ugyanazon területre például be lehet adni több helyre is a CV-t. Watkinsnak pedig ezen felül az a véleménye, hogy csak akkor jelentkezz több helyre, ha már tényleg nem tudsz választani a hasonló pozíciók között, például ha egy marketingosztály koordinátort és specialistát is keres.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








