Az egy évvel korábbinál 9,7%-kal nagyobb, az előző hónaphoz képest 1,9%-kal kisebb volt az építőipari termelés volumene.
Hogyan tanítható meg a gyerekek számára a pénz értéke? Mit tehetünk a szegénység mérsékléséért? A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői a felnövekvő generáció válaszait kutatták ezekre a kérdésekre a Szegénység Világnapja alkalmából. A pénzintézet évek óta úttörő szerepet tölt be a fiatalok pénzügyi tudatosságának fejlesztésében és a pénzügyi kultúra terjesztésében Magyarországon. A program szervezői Szél Dávid gyerekpszichológust is megkérdezték tapasztalatairól.
A Szegénység Világnapja - amelyet idén 25. éve tartanak október 17-én - az alapvető emberi jogok tiszteletben tartását és a szegénység elleni küzdelem fontosságát hirdeti. Hogy ki és hány ember számít szegénynek ma Magyarországon, arról a Központi Statisztikai Hivatal számai beszélnek. Az utolsó ezzel kapcsolatos kutatásuk szerint egy év alatt 76 ezer fős mérséklődés mellett összesen 2 millió 465 ezer ember tartozik a szegénység legalább egy dimenziójába, vagyis a teljes lakosság 25,6 százaléka.
Ami a gyerektársadalmat illeti, 2018 elején több mint 88 ezer hátrányos helyzetű és 98 ezer halmozottan hátrányos helyzetű fiatalt regisztrált az Oktatási Hivatal. "Vezető pénzügyi intézetként hisszük, hogy felelősek vagyunk azért a társadalomért, amelyben élünk. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt és annak új ismeretanyagát, a vigyázz#Kápé vlogot éppen azért hoztuk létre, hogy a fiatalok naprakész és készségszintű pénzügyi ismeretekkel lépjenek a felnőtt életbe. Tudjanak mérlegelni, felelős döntéseket hozni és így később például ne essenek adósságcsapdákba, fel tudják mérni az igényeik és a pénzügyi lehetőségeik összefüggését." - mondta el Horváth Magyary Nóra, K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, a vetélkedő zsűrjének elnöke.
Azt, hogy a gyerekek pénzügyi tudatosságának fejlesztésére szükség van Szél Dávid gyermekpszichológus is megerősítette, aki szerint "nagyon fontos különbséget tenni a szegények vagy nincstelenek, illetve a középosztálybeliek és a felső tízezer pénztudatosságában. Ennek ellenére megfigyelhető egy érdekes jelenség például az alsós gyerekek körében, hogy a létminimumon élő és a felső osztálybeli családok gyerekei hasonlóan nem érzik át a pénz jelentőségét, hasonlóan nem alakult ki náluk a pénztudatosság. Van egy illuzórikus elképzelés a pénzzel kapcsolatban, hogy majd a távoli jövőben korlátlan mennyiségű pénzük lesz. Azon viszont nem igazán gondolkodtak el, ennek van-e realitása, illetve ha van, akkor az eléréséhez tenni is kell valamit."
A pszichológus tapasztalatai alapján a pénz értékét eredményesen nyílt kommunikációval, példákkal taníthatjuk meg a gyerekeknek. A tanításhoz pedig a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő vloggerét, KáPét is segítségül hívhatjuk, aki vlogjában személyes történetein keresztül ismerteti meg az alapvető pénzügyi fogalmakat.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








