Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Nehéz helyzetben vannak a ruhagyártók, az együttes forgalmat, a profitot és a résztvevők számát tekintve is évről évre zsugorodik a piac - írja a Világgazdaság.
A Nemzeti Cégtár adatai szerint tavaly 2120 magyar vállalkozás foglalkozott ruházati termékek gyártásával, és együttes árbevételük megközelítette a 102 milliárd forintot, mérleg szerinti eredményük azonban nyolcmillió forint veszteséget mutatott. A szektor eredményességét sok tényező hátráltatja. A lap kiemeli, hogy míg a rendszerváltás idején százezrek dolgoztak az ágazatban, öt évvel ezelőtt csupán 26 ezren, és a létszám ma már alig éri el a 20 ezret.
A cikk szerint megrendelés lenne, de nincs, aki teljesítse, mert szinte nincs olyan varroda, ahol ne lenne súlyos munkaerőhiány. Olyan cég is akad, amely azonnal fel tudna venni ezerötszáz dolgozót, de ennek töredékét sem találja a piacon. Sorra esnek el a cégek a nagy megrendelésektől, mert kapacitás hiányában egyszerűen nem tudják elvállalni a megbízásokat.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml