5 °C Budapest

Jövőre változnak a béren kívüli juttatások...

Pénzcentrum
2007. december 18. 10:35 2 perc

Munkáltató által biztosított étkeztetés adómentes határa hideg étkeztetés esetén 6.000 forintra emelkedett illetve meleg étkeztetés esetén 12.000 forintra módosult. Az iskolakezdési támogatás adómentes értékhatára a korábbi meghatározott összeg helyett a minimálbér 30%-ra változott (20.700 forint) - derült ki a PWC aktuáis adó és jogi hírlevelésből.

A művelődési intézményi szolgáltatások adómentes köre kibővült, minden előadó művészi tevékenység beletartozik. Ennek köszönhetően az úgynevezett kultúra utalvány, többek között felhasználható színház, koncert és mozijegy vásárlására, továbbá könyvtári-, múzeumi- és állatkerti belépők és közművelődési intézmény által nyújtott oktatás kiegyenlítésére is.
A munkáltatói hozzájárulások esetében a nyugdíjpénztári befizetések adómentes határa továbbra is a minimálbér (2008. január 1-jétől 69.000 forint) 50%-a, de az önkéntes kölcsönös egészségpénztár esetében ez a határ 20 %-ról a minimálbér 30%-ára módosult. Módosult a munkáltatói befizetések rendje és lehetőséget biztosítanak a cégeknek arra, hogy - például a próbaidőlejárta után - egy összegben, visszamenőleg is - maximum 3 hónapra - befizethessék a juttatást a munkavállaló számára, abban abban az esetben, ha a munkavállaló átadta a pénztártagi jogviszonyát igazoló okiratot.

Az adómentesen adható béren kívüli juttatások összege nem változott. Adóalapnak csak a 400 ezer forintot meghaladó rész számít, figyelemmel a munkáltatónál eltöltött napokra számítva. Jelentős adminisztrációs terhet csökkent, hogy a korábbi évek rendelkezéseivel szemben az adóköteles béren kívüli juttatások adóját nem havonta, hanem a munkáltatónak az adóévet követő év május hónapjának kötelezettségeként kell teljesítenie, bevallania és megfizetnie. Évközi változás eredményeképpen a sportolást - a minimálbér erejéig - kormányrendelettel visszahelyezték az adómentesen igénybe vehetőkiegészítő egészségbiztosítási szolgáltatások körébe.

Ezzel összefüggésben megemlítjük, hogy ha az önkéntes egészségpénztári tag magánszemély olyan szolgáltatást vesz igénybe, mely nem tartozik az adómentes körbe, akkor január 1-től az igénybevett termék, szolgáltatás értéke után ne csak a személyi jövedelemadót hanem a 11% egészségbiztosítási járulékot is a magánszemélynek kell megfizetnie.

HR BLOGGER
laskainelli  |  2026.11.14 12:38
Sok kapcsolatban előfordul, hogy egyikőtök hazaér, fáradt, feszült, valami nyomja a lelkét, de nem m...
hrdoktor  |  2026.11.03 13:57
Sok nő retteg a változókor beköszöntétől, pedig, ha tudjuk, mi és miért történik ekkor a női szervez...
coachco  |  2026.10.07 22:03
Csapvizet isztok? Miért? Miért nem? [...] Bővebben!
legacykft  |  2026.09.08 18:54
Két évvel ezelőtt kezdtem el a szociodráma csoportvezető-asszisztensi képzést. Szerettem volna valam...
kovacstunde  |  2025.11.15 08:00
Pár nappal ezelőtt Gabi barátnőmmel beszélgettünk, éppen ennek a cikknek a gondolataival voltam elfo...
NAPTÁR
Tovább
2026. november 14. szombat
Aliz
46. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
AI & Digital Transformation 2026
AI-forradalom és agentic AI trend. November 26.
Deep Tech 2026
Technológia. Tudomány. Üzlet. November 18.
Vállalkozói Klub 2026
Új korszak, új lehetőségek. Ingyenes regisztráció!
HR (R)EVOLUTION 2026
Az ősz kiemelt HR rendezvénye november 17-én.
EZT OLVASTAD MÁR?