Számos vállalat futhat abba a hibába, hogy folyton cserélődnek alkalmazottai. Ennek oka az lehet, hogy az álláshirdetés nem megfelelő, akik jelentkeznek rá, nem is tudják pontosan, mire vállalkoznak.
A hirdetések zsákbamacskának bizonyulhatnak, hiszen általában ezekben egy szakzsargonnal teletűzdelt feladatlistát, elvárt képzettségi, képesítési listát, és szükséges tapasztalatokat olvashatunk. Így aztán nem is csoda, hogy az alkalmazottak hamar távoznak, hiszen nem azt kapták, amire számítottak.
A szakemberek egyértelműen az internet megjelenését okolják ezért. A hálón megjelenő hirdetések nagy előnye, hogy gyorsan, kényelmesen, olcsón megjelennek, ugyanakkor gyakran nagyon formalizáltak. Így tehát nincs lehetőség arra, hogy a hirdetésben kitérjenek a munkakörben elvégzendő pontos feladatokra, esetleg a vállalati kultúra ismertetésére.
Az internet megjelenése előtt a munkavállalót kereső vállalatok általában a toborzással foglalkozó ügynökségekhez fordultak, amelyen keresztül sokkal csábítóbb hirdetések jelentek meg. Az internetes álláshirdetési oldalak megjelenésével ugyan nőtt a hatékonyság, de csökkent a csábító-erő mértéke.
Amerikában azonban kezdik belátni a vállalatok, hogy változtatásra van szükség, bár egyelőre csak kevesen szavaznak a hirdetések átfogalmazására. Ugyanis meglepő, de ez rendkívül időigényes feladat, Jessica Donovan, a szoftverkészítő Wonderware toborzással foglalkozó munkatársának például 4 és fél órájába tellett megváltoztatni egy IT-menedzseri állás hirdetését.
Tucatjával keresik a magyar dolgozókat az osztrákok: 2000 euró havi nettót adnak, gyakorlat sem kell
Ausztriában és hazánkban is készülnek már a nyári szezonra, a hotelek mindenhol keresik a kisegítő konyhai munkatársakat.
Forrnak az indulatok a diákbérek körül: valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak az idősebbeknél?
Valóban többet kereshetnek a 25 év alattiak, mint az idősebb munkavállalók? Szakértő oszlatja el az szja-kedvezmény körüli kételyeket.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml