Számos vállalat futhat abba a hibába, hogy folyton cserélődnek alkalmazottai. Ennek oka az lehet, hogy az álláshirdetés nem megfelelő, akik jelentkeznek rá, nem is tudják pontosan, mire vállalkoznak.
A hirdetések zsákbamacskának bizonyulhatnak, hiszen általában ezekben egy szakzsargonnal teletűzdelt feladatlistát, elvárt képzettségi, képesítési listát, és szükséges tapasztalatokat olvashatunk. Így aztán nem is csoda, hogy az alkalmazottak hamar távoznak, hiszen nem azt kapták, amire számítottak.
A szakemberek egyértelműen az internet megjelenését okolják ezért. A hálón megjelenő hirdetések nagy előnye, hogy gyorsan, kényelmesen, olcsón megjelennek, ugyanakkor gyakran nagyon formalizáltak. Így tehát nincs lehetőség arra, hogy a hirdetésben kitérjenek a munkakörben elvégzendő pontos feladatokra, esetleg a vállalati kultúra ismertetésére.
Az internet megjelenése előtt a munkavállalót kereső vállalatok általában a toborzással foglalkozó ügynökségekhez fordultak, amelyen keresztül sokkal csábítóbb hirdetések jelentek meg. Az internetes álláshirdetési oldalak megjelenésével ugyan nőtt a hatékonyság, de csökkent a csábító-erő mértéke.
Amerikában azonban kezdik belátni a vállalatok, hogy változtatásra van szükség, bár egyelőre csak kevesen szavaznak a hirdetések átfogalmazására. Ugyanis meglepő, de ez rendkívül időigényes feladat, Jessica Donovan, a szoftverkészítő Wonderware toborzással foglalkozó munkatársának például 4 és fél órájába tellett megváltoztatni egy IT-menedzseri állás hirdetését.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








