Tegyük fel, hogy sikeresen vettük az álláskeresés első lépcsőjét, jó önéletrajzot írtunk, mely alapján a fejvadászcég úgy dönt, érdemes lehet egy próbát tenni velünk. Rendszerint ekkor jön a telefonos interjú, mintegy előszűrésként, és természetesen erre sem árt felkészülni. Ebben a Next Consulting partnere, Mező Andrea HR-tanácsadó lesz segítségünkre. Nézzük mire számíthatunk!
Tegyük fel, hogy sikeresen vettük az álláskeresés első lépcsőjét, jó önéletrajzot írtunk, mely alapján a fejvadászcég úgy dönt, érdemes lehet egy próbát tenni velünk. Rendszerint ekkor jön a telefonos interjú, mintegy előszűrésként, és természetesen erre sem árt felkészülni. Ebben a Next Consulting partnere, Mező Andrea HR-tanácsadó lesz segítségünkre. Nézzük mire számíthatunk!
A telefonos interjút sokan nem tartják igazán lényeges lépcsőnek és inkább a személyes találkozás alkalmával szeretnék lenyűgözni a jövőbeli munkaadót. Mindenkinek el kell azonban fogadnia, hogy mára a telefonos kör szinte elkerülhetetlenné vált a jelentkezők nagy száma, valamint a gyorsaság és kényelem miatt.
Ebben a körben elsősorban arról érdeklődik a fejvadászcég, hogy az adott álláshirdetésben mi keltette fel az érdeklődésünket, illetve hogy mi a pozícióváltás motivációja. A válaszok alapján természetesen kapnak egy kezdeti képet rólunk, mely a későbbiekben még fontos lehet.
A telefonos beszélgetés során kiderül, hogy tényleg az adott munkát álmodtuk-e meg magunknak. Rákérdeznek például arra, hogy szerintünk mit is takar a meghirdetett pozíció, illetve az is előkerülhet, hogy mivel nem voltunk elégedettek korábbi munkahelyünkön és milyen preferenciák alapján választunk új helyet. (Ezek a kérdések rávilágíthatnak, hogy tulajdonképpen mindent megpályáztunk és nem is kifejezetten az adott terület iránt érdeklődünk.)
A 10-15 perces telefonos interjút követően azok a jelöltek számíthatnak személyes találkozóra, akiknél a munkahelyváltás háttere mellett a többi részlet is rendben volt. Alapvetően tehát azt igyekszik felmérni a cég, hogy a jelentkező mit keres és miért, munkaidőben és kompenzációban hova helyezi elvárásait.
A pályázó stílusa már itt is érezhető az interjúzó számára, valamiféle szimpátia már ekkor kialakulhat. Nyilvánvaló, hogy ha az adott pozíció szempontjából fontosak a kommunikációs képességek, akkor ezeket valamilyen szinten már a telefonos körben is le lehet mérni.
A telefonos műfaj sajátosságából adódóan előfordulhat, hogy álmaink munkája ügyében éppen alkalmatlan pillanatban hív a fejvadászcég. Ekkor fontos, hogy udvariasan (ne lekezelően!) adjuk tudtukra, hogy éppen nem tudunk beszélni. Pozitív lehet, ha előzékenyen megkérdezzük, hogy mikor hívhatjuk vissza őket.
Nem kedvez megítélésünknek, ha már rögtön az elején kérdészáport zúdítunk az interjúzóra, esetleg kötekedünk, vagy nem megfelelő hangnemben társalgunk. (Azt sem tanácsos mondani, hogy majd személyesen elmondunk mindent, hiszen a telefonos forduló éppen egy lépés ahhoz, hogy kivívjuk a személyes találkozás lehetőségét.) Összességében a kiválogatott önéletrajzok kb. 50%-a esik ki a telefonos interjúban, bár ez az arány nagyban függ a telefonos interjú alapjául szolgáló önéletrajzok „szelektálási színvonalától”.
Ma már nem csak a pályakezdőknél, hanem a vezető pozícióra pályázóknál is bevett szokás a telefonos interjúzás, igaz a kérdéskörök eltérhetnek, a lényeg azonban ugyanaz: erre is fel kell készülnünk!
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza