Bárki számára adódhat olyan helyzet az életben, amikor a lehető legrövidebb időn belül állást kell találnia. A terjedelmes leírás helyett jelen összeállításunkban 6 alapvető fontosságú területre fókuszálva nyújtunk segítséget, melyek tárgyalásánál korábbi írásainkat is csatoljuk, hogy mindenki elmélyülhessen a számára legrelevánsabb kérdéskörben.
Önéletrajzírás
Az álláskereséshez elengedhetetlen, hogy rendelkezzünk egy jó önéletrajzzal, melynek elkészítésére vannak ugyan standardok, a legfontosabb azonban mégis az, hogy eladjuk magunkat vele, azaz keltsük fel az esetleges leendő munkaadókban az érdeklődést.
Ennek megfelelően tehát valamelyest személyre szabottnak kell lennie a CV-nek; bár a legtöbb jelentkezőnek megfelelő a klasszikus kronologikus forma, speciális esetben azonban elgondolkodhatunk, milyen tagolás hozza ki leginkább az értékeinket. Alábbi cikkünk elolvasásával szakértői segítséghez juthatnak Olvasóink az önéletrajzírás területén:
Gyakori hibák az önéletrajzban - Kerüld el őket!
Szintén fontos kérdés lehet még a terjedelem, melynél alapvetően az eddig pályafutás tartalmassága az irányadó, amint arról korábban beszámoltunk, egy menedzseri CV-nél nem csak megengedett, de szinte elvárás a hosszabb terjedelem:
Vezetői állásra pályázol? - Az más...
Használd ki a kapcsolataidat!
Ma már kapcsolatépítés (networking) nélkül szinte lehetetlen boldogulni, az igazán jó állásokat ugyanis gyakran meg sem hirdetik, sokszor "szájreklám" útján érkeznek a jelentkezők.
Az ismerősökkel és ex-kollégákkal tudatva álláskereső státuszunkat, megpróbálhatunk eljutni olyanokhoz, akik tudnak is ajánlani valamit számunkra. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a fejlettebb országokban a neves egyetemeknek saját networking site-juk van, mely azért jócskán megkönnyíti a dolgot...
Keress online!
Az ismerősök noszogatása persze nem jelenti azt, hogy a hagyományos módszerekről teljesen le kellene mondanunk. Az interneten számos álláshirdetés található és korábbi írásunk támpontot ad, hogyan pályázzuk meg ezeket sikerrel:
Interneten vadászol állásra? - Ezt a 8 hibát kerüld el!
A kísérőlevél is fontos!
Amint megtaláltad a kiszemelt állást, fel kell venned a kapcsolatot a leendő munkaadóval. Ezt mostanság e-mailben szokás megtenni, melynek "tárgy" rovatába mindig írjuk bele, milyen pozícióra jelentkezünk!
Fontos, hogy sokat dobhat a jelentkezésünkön, ha azt név szerint az illetékesnek címezzük, így ha nem derül ki a név a hirdetésből, keressük meg nyugodtan a cég HR-részlegét és tudjuk meg, ki a mi emberünk!
A kísérőlevelet indítsuk egy olyan mondattal, melyből kiderül, hogy érdeklődünk a vállalat és az adott pozíció iránt. Ezt követően röviden érveljünk, hogy miért tartjuk magunkat megfelelőnek a posztra (tapasztalat, korábbi eredmények...), de kulcsfontosságú, hogy ne váljon terjengőssé és hosszúvá a levél!
Hogyan kell motivációs levelet írni? - Ne csússz el a banánhéjon!
Készülj fel az interjúra!
Az igényes, ápolt kinézet fontosságát talán nem kell hangsúlyozni, hiszen az első benyomás döntő fontosságú, emellett azonban szintén elengedhetetlen, hogy a várható kérdésekre felkészüljünk.
Alábbi cikkünkben részletesen foglalkoztunk az interjú témakörével, így most csak néhány kérdést emelnénk ki. Ne lepődjünk meg, ha negatív tulajdonságainkról kérdeznek! A jó válaszok az esetek többségében visszautalnak múltbeli eredményeinkre, tapasztalatainkra. Fel kell ugyan készülnünk a magánéletünket érintő releváns kérdésekre is, de ezen a területen igyekezzünk a lényegre szorítkozni a válaszadásban, hiszen senki nem kíváncsi az egész családfánkra.
Izgulsz az állásinterjú előtt? - Amit nem árt tudnod...
Tanulj meg tárgyalni!
Ha minden lépést sikeresen vettünk, a fizetésről szóló tárgyalás még mindig komoly kihívások elé állíthat. A legtöbb nem túl gyakorlott tárgyaló kellemetlenül érzi magát ebben a helyzetben, hiszen ha túl keveset mondunk, az aláássa a munkahelyi elégedettségünket, míg a túl magas összeg eltántoríthatja a munkaadót.
Tárgyaljunk a fizetésről! - A profik segítenek
Alulfizetettnek érzed magad? - Nem vagy egyedül!
A fenti témában született írások mellett Olvasóink tárgyalási technikáját finomítandó indítottuk útjára a tárgyalási trükkökkel foglalkozó sorozatunkat, melynek keretében eddig a következő összeállítások jelentek meg:
Többet akarsz? - Nagyon helyes! (tárgyalási trükkök)
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Könnyen igent mondasz? - Az baj! (tárgyalási trükkök)
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








