Úgy adósodnak el a magyarok, mintha nem lenne holnap: ezekre a hitelekre repültek rá

Úgy adósodnak el a magyarok, mintha nem lenne holnap: ezekre a hitelekre repültek rá

2021. szeptember 29. 16:04

Az év első hét hónapjában 20 000 forinttal, 170 000 forintra emelkedett az átlagosan igényelt áruhitelösszeg az előző év azonos időszakához képest az egyik nagy hazai műszaki áruházlánc tapasztalatai szerint. A vásárlók jellemzően a nagyobb értékű háztartási gépek, számítástechnikai eszközök és szórakoztató elektronikai készülékek vásárlásánál igényelnek kölcsönt. Az áruházi vásárlások esetében 1 000 000 forintos hitelösszeg sem volt példátlan.

A MediaMarkt vásárlói az év első hét hónapjában átlagosan 13%-kal magasabb összegű áruhitelt igényeltek, mint egy évvel korábban. A vásárlók legtöbb esetben akkor folyamodnak hitelért, ha drágább termékeket vásárolnak. Egyes szórakoztató elektronikai termék vagy TV esetében az 1 millió forintos hitelösszeg sem volt példátlan, de egy ekkora áruhitelnél legalább 20%-os önrészt kell vállalni.

Az egyik legnagyobb forgalmú műszaki áruházláncban leggyakrabban háztartási nagygépek (hűtőgépek, mosógépek, mosogatógépek), számítástechnika eszközök, TV-készülékek és mobil telefonok vásárlásánál vesznek igénybe a magyarok áruhitelt – átlagosan 170 000 forintot. Azonban a vásárlás helyszíneiként eltérő a „hitelfelvételi határ”: például aki online vásárol televíziót, átlagosan 236 000 forintos átlagár fölött igényel áruhitelt, a fizikai boltokban 180 000 forint ez az összeg.

A pandémiás időszak alatt különösen megnőtt az online vásárlás, ezzel együtt pedig az online hiteligénylés népszerűsége. A megvásárolt termékekben nincs nagy különbség online és offline indított ügyletek között, bár az igazán nagy értékű, több millió forintos berendezésekért a vevők jellemzően személyesen bemennek az áruházakba.

Adataink alapján a vidéki régióban magasabb a forgalmunkon belüli hitel arány, jóval 10% feletti, míg Budapesten ez lényegesen alacsonyabb. A kérelmeket legalább 80%-ban pozitívan bírálja el pénzügyi partnerünk, a Budapest Bank. A ritka visszautasítás általában formai okokra, hiányosságokra vezethető vissza, nem a hitelképességre

- összegezte Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezetője a számokat. Tapasztalatai szerint fogyasztóik körében továbbra is dinamikusan nő az online vásárlás népszerűsége, azonban az áruházi vásárlás élményéről sem mondanak le, e két lehetőség kiegészíti egymást. Szilágyi Gábor szerint az áruhitel igénylése is mindkét csatornán általánosan elterjedt, az egyszerűbb online eljárást szívesen vették a magyar vásárlók.

Ez abban tér el a hagyományos, áruházi ügyintézéstől, hogy a jövedelemigazolásról elegendő telefonnal készített fotót beküldeni, nincs szükség az eredeti papírokra

– foglalja össze az ügyvezető. Az azonosítás során a bank videochaten fogadja az igénylőket, és minden dokumentumot elektronikusan alá lehet írni. "Az áruhitel iránti igény nem csökkent, sőt, a gyorsan, a kiszámítható várakozási időnek köszönhetően kényelmes és minden szempontból biztonságosan elérhető online megoldást nagyra értékelik a vásárlóink” - tette hozzá Szilágyi Gábor.

Egyre többen és egyre nagyobb összegben igényelnek online elérhető áruhitelt. 

A sikeres áruházi áruhitel felvétel aranyszabálya:

  • szakszerűen kitöltött munkáltatói igazolás mellé a személyazonosító igazolvány és a lakcímkártya szükséges
  • fontos, hogy a bank saját formanyomtatványát töltsék ki, mely elérhető az áruház és a bank honlapján is
  • nem lehet rajta hiba, javítás
  • a pecsétnek, illetve az aláírásnak eredetinek kell lennie (fénymásolt, szkennelt, név-bélyegzőst nem lehet elfogadni)
  • bankszámlára érkezzen a munkabér
  • ha bankszámlával kerül igazolásra a jövedelem, akkor az utolsó havi számlakivonatra van szükség, ami akár az áruházban is kinyomtatható az internetbankból  
    Innovációval a vásárlói élményért

Már a covid időszakban bevezetésre került egy digitális ügyfélhívó rendszer, amit nagyon pozitívan fogadtak az ügyfelek, a hiteligénylésnél az esetleges várakozási idő kiszámíthatóbb lett, így a vásárlók számára transzparensebb, hogy mikor kerülnek sorra egy-egy nagyobb akciós időszak során esetlegesen kialakuló sornál. Tehát így tervezhetőbb számukra, hogy meddig tart a teljes vásárlási folyamat és még teljesebbé, stresszmentesebbé válhat az élmény.  

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2023. január 26. 15:43
Sztárokkal telik meg a ring az RTL Sztárbox című, idén ősszel képernyőre kerülő műsorában. A műsor s...
Holdblog  |  2023. január 26. 12:24
Jól kezdték az évet a kriptodevizák, a sebek nyalogatása mellett a befektetők ismét vevők a pozitív...
MNB Intézet  |  2023. január 26. 11:22
Egyre nő a valószínűsége annak, hogy a várva várt gazdasági fordulat, miszerint Kína gazdasága méret...
Bankmonitor  |  2023. január 26. 10:10
Az otthonfelújítási program 2021-es kezdete óta összesen 250 ezer család élt a lehetőséggel, számukr...
Óriási dobásra készül 2023-ban a magyar Kickstarter: ez lehet a válság ellenszere?

Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.

Újabb két közösségi kampány lett sikeres: mutatjuk, hogy melyik (x)

Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.

Jövőre ezeket az ötleteket lesz érdemes figyelni!

Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!

Zubreczki Dávid: teljesen abszurd, hogy erről végleg lemondtak a budapestiek

A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2023. január 27. péntek
Angelika
4. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Digital Transformation 2023
Innovatív technologiák a hatékonyságnövelésért!
Sustainable Tech 2023
Innováció ma, zöld gazdaság holnap!
Biztosítás 2023
A tavasz meghatározó pénzügyi konferenciája március 8-án!
EZT OLVASTAD MÁR?