A karácsonyi túlköltekezés után sokan szembesülnek pénzügyi nehézségekkel. Ám ezeket azért lehet enyhíteni.
A Magyar Nemzeti Bank pénteken publikált határozatában tízmillió-ötszázezer forintra bírságolta a Gránit Bank Zrt.-t. A Hitelintézetnek az MNB kötelezése alapján legkésőbb 2021. szeptember végéig orvosolnia kell az általa elkövetett pénzforgalmi jogszabálysértéseket.
Az MNB határozatában megállapította, hogy a hitelintézet megsértette a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló törvény, a pénzforgalom lebonyolításáról szóló MNB rendelet és az erős ügyfél-hitelesítésről és biztonságos kommunikációról szóló felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet több pontját.
A hitelintézet - többek között - megsértette a keretszerződés megkötését megelőző tájékoztatásra és a keretszerződés tartalmi követelményeire, a fizetési számla megnyitására és megszüntetésére, a fizetési műveletek helyesbítése körében a felelősségi és kárviselési szabályokra, valamint a visszatérítésre, a fizetési megbízások átvételére és visszautasítására, a fizetési művelet összegének a kedvezményezett ügyfél fizetési számláján történő haladéktalan jóváírására, illetve azonnali átutalás esetében elérhetővé tételére, valamint a számlaváltási szolgálatás során nyújtandó tájékoztatás módjára és tartalmára vonatkozó rendelkezéseket.
Az MNB a hitelintézet terhére értékelte, hogy a jogszabálysértő állapot több esetben huzamosan, a Hitelintézet szerződési feltételeit rögzítő dokumentumokba, belső eljárásrendjébe, illetve informatikai rendszerébe építetten állt fenn továbbá, hogy a számlamegszüntetések során nem minden esetben a ténylegesen teljesített szolgáltatás-arányos ellenérték került felszámításra a fogyasztónak és mikrovállalkozásnak minősülő ügyfelei részére.
Az MNB a pénzforgalmi ellenőrzési tevékenysége során kiemelten veszi figyelembe az ügyfelek jogainak megsértését. Ennek során hangsúlyosan veszi figyelembe a jóvá nem hagyott fizetési műveletek teljesítése esetén a fizető fél részére történő megtérítés elmaradását, amely a készpénzkímélő fizetési szolgáltatás iránti ügyfélbizalomra negatív hatást gyakorol. Az MNB éppen ezért különösen fontosnak tartja a pénzforgalmi szabályok betartásának ellenőrzését, elítél minden jogszabályszegést és ennek megfelelően a továbbiakban is kellő szigorral fog fellépni a pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó intézmények ellenőrzése során - közölte a felügyelet.
Óriási botrány robbant: úgy vertek át rengeteg Visa és MasterCard kártyatulajt, hogy észre se vették
A kártérítésre azok az ügyfelek jogosultak, akik független, nem banki üzemeltetésű ATM-eknél fizettek díjat készpénzfelvételkor.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








