Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
Jellemzően ötvenezer forint feletti összeget fordítanak a magyar családok taneszközökre szeptemberben, majd évente további átlag húszezer forintot sportfoglalkozásokra és különórákra. A tanszerekre, ballagásra és a felsőbb tanulmányokra a szülők igyekeznek előre félretenni, derül ki a Provident Pénzügyi Zrt. 1000 fős kutatásából.
A Provident általános és középiskolás gyermeket nevelő családok között, saját ügyfélkörében mérte fel, hogyan készülnek a családok a tanévkezdésre.
A szülők számolnak a beiskolázási költségekkel: az összeget a megkérdezettek több mint fele (52%) már előre félreteszi. Legnagyobb arányban (30%) a válaszadók 50.000 forintot meghaladó összeget költenek el szeptemberben. Nem mindegy azonban, hogy az iskolás gyermek milyen intézmény tanulója. A fiatalabb, általános iskolás diákot nevelő szülők majdnem 40 százaléka fordít a célra több mint 50.000 forintot, míg a középiskolás gyermekkel bíró családok csupán 23 százaléka ad ki ekkora összeget év elején.
Mire költenek a családok az iskolakezdés során?
Tankönyvekre átlag maximum 5000 forint megy el, míg iskolai öltözetre és egyéb eszközökre egyaránt 10 és 20 ezer forint közötti összeg jut.
A havi bevételhez mérve a beiskolázás költségei a fizetések 5-30 százalékát teszik ki a megkérdezettek 47 százalékának esetében. A szülők 26 százaléka a havi bevétel akár harmadát-felét is az iskolakezdéssel járó kiadások fedezésére fordítja. További 22 százalék fizetésének több mint felét költi el szeptemberben.
A sportfoglalkozások, különórák és nyelvtanfolyamok további kiadásokkal járnak, a szülők több mint harmada (38%) ezt egy maximum 20.000 forintos költségként jellemzi éves szinten. A második legmagasabb hányadba 32 százalékkal azon szülők tartoznak, akik minderre akár 50.000 forint feletti összeget is költenek.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Iskola, de aztán hogyan tovább?
A végzős gyermeket nevelő szülők közül minden második előre spórol a ballagásra. A középiskolás diákok középiskola után jellemzően továbbtanulnának, kétharmaduk (67%) folytatná tanulmányait felsőoktatási intézményben. Az ezzel járó kiadásokra a szülők negyede szintén előre felkészül.
- mondta el Bodó Teodóra, a Provident Pénzügyi Zrt. vállalati és kormányzati kapcsolatok igazgatóságának vezetője.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








