Egyesítette erőit két hazai ingatlaniroda, mostantól keresztértékesítés is lesz náluk a lakások és házak terén.
Az ingatlan adás-vételek csaknem negyedének hátterében első lakás vásárlása áll a fővárosban, és a vidéki értékek sem sokban különböznek ettől. A nagyobb különbség a megvásárolt ingatlanok méretében és árában rejlik. Míg Budapesten már a 30 millió forintos határt súrolja - sőt, egyes esetekben meg is haladja - az első lakásként vásárolt ingatlan átlagos eladási ára, addig vidéken már a 15 millió forint is rekordnak tekinthető, derül ki a Duna House elemzéséből.
"Az első lakásukat vásárlók adják az ingatlanpiaci forgalom egy jelentős részét. Az adás-vételek mintegy negyedét ők bonyolítják a fővárosban és vidéken egyaránt. A vidéken ingatlant vásárlók az árak tekintetében kedvezőbb helyzetben vannak, hiszen lényegesen nagyobb méretű otthont tudnak kevesebb pénzből vásárolni." - nyilatkozta Benedikt Károly, a Duna House elemzési vezetője.
Ha visszamegyünk az időben, a fellendülést megelőző évekbe, akkor kiderül, a 2014 óta mért 19-28 százalékos értékek kifejezetten gyengének tekinthetők az azt megelőző évekhez képest. 2012-ben és 2013-ban a hónapok többségében az eladások 30-40 százalékának hátterében állt első lakás vásárlása Budapesten, amely azóta a kormányzati ösztönzők ellenére sem tudott erre az értékre visszaállni.
Az első lakást vásárló fiatalok érdeklődésének középpontjában évek óta a 45-55 négyzetméter közötti lakások állnak a fővárosban, vidéken jellemzően a 70-80 négyzetméter közötti ingatlanokat keresik. Így tehát míg a vidéki négyzetméterárak általában 200 ezer forint alatt maradnak, addig Budapesten a fenti paraméterek már 450-550 ezer forintos négyzetméterárat eredményeznek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború
- BKK: vasárnap kezdődik a fővárosi tavaszi nagytakarítás
- Műszaki információk szivárogtak ki az iPhone 16-ról
- Újabb csalási trükkre figyelmeztet a Telekom
- Szokatlan hiba miatt hívják vissza a Tesla új gyöngyszemét
- Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani