Zöld Lendület Hitelprogram néven, új, átfogó finanszírozási lehetőség érhető el a Magyar Fejlesztési Banknál (MFB).
60 millió forintra büntette a versenyhivatal a BÁV-ot, mert megalapozatlanul állították reklámjukban, hogy náluk a legmagasabb a kölcsön értéke.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a BÁV-ZÁLOG Zrt., valamint a BÁV Aukciósház és Záloghitel Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, hiszen bizonyítatlan piacelsőségi állításokat jelenített meg a BÁV Záloghitelről.
A GVH megállapította, hogy a BÁV-ZÁLOG Zrt., valamint a BÁV Aukciósház és Záloghitel Zrt. megalapozatlanul használta a következő reklámállításokat az alábbi időszakokban:
- "a BÁV Záloghitel a piacon elérhető legmagasabb zálogkölcsön" 2014. április 23. és 2014. augusztus 28. között;
- "a BÁV Záloghitel a piacon elérhető legmagasabb zálogkölcsön aranyfedezetre" 2014. augusztus 29. és 2014. október 19. között.
A GVH nem fogadta el "a BÁV Záloghitel a piacon elérhető legmagasabb zálogkölcsön" szlogenben szereplő piacelsőségi állítás alátámasztására benyújtott piackutatást bizonyítékként, mert a kommunikáció üzenetének megalapozását célzó kutatás kizárólag a tömbarany elzálogosítására szolgáló kölcsönügyletekre vonatkozott. Ezzel szemben a GVH vizsgálata feltárta, hogy a tömbarany elzálogosítására való kölcsönügyletek megoszlása csekély mértékű az egyéb kölcsönügyletek között. Így a mindennapi életben tömegesen előforduló nemesfém és aranyfedezet kategóriába eső aranyékszerek elzálogosítása esetén a piacelsőségi állítás használata nem volt megfelelően alátámasztva.
A később használt "a BÁV Záloghitel a piacon elérhető legmagasabb zálogkölcsön aranyfedezetre" szlogen esetében a GVH megállapította, hogy a vállalkozások olyan kutatási adatokra hivatkoztak bizonyítékként, amelyekkel a kommunikáció közzétételekor még nem rendelkeztek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A GVH a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikáció költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat döntően sérülékeny fogyasztókat célzott meg, a kereskedelmi gyakorlat hosszabb ideig tartott és jelentős számú fogyasztót ért el. Enyhítő körülményként vették figyelembe többek között, hogy a két vállalkozás elismerte a jogsértő kereskedelmi gyakorlatot, amellyel önként fel is hagyott a versenyfelügyeleti eljárásának megindítása előtt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








