Az évtized közepére megduplázódhat az ügyfelek száma A 2009-es év a válság ellenére is a stabilitás, az elismerések és az újabb mérföldkövek eléréséről marad emlékezetes a Fundamenta-Lakáskassza életében. A társaság több fontos területen is bizonyított az elmúlt évben, egyrészt sikerült megtartani a munkatársi állományt, szinten maradt a lakástakarék termékek értékesítése, ugyanakkor nőtt a cég eredménye - mondta rövid bevezetőjében Dr. Gergely Károly, a Fundamenta-Lakáskassza elnök-vezérigazgatója.
Az elmúlt 2-3 évben sorra érkeztek a különböző mérföldkövek eléréséről szóló hírek a Fundamenta háza tájáról. Előbb sikerült átlépni az ezermilliárdos küszöböt a szerződéses összeg tekintetében (2009 végén már 1217 milliárdnál tartottak), majd következett az egymillió megkötött szerződés és az egymilliárdos eredmény, amit az elmúlt évben sikerült megduplázni.
2009-ben sem maradtak adósak a kerek számokkal, hiszen előbb a mérlegfőösszeg, majd a befektetés-állomány, végül az év utolsó hónapjában a betétállomány is átlépte a 200 milliárd forintos lélektani határt. Az első százmilliárd elérése közel tíz évbe telt, a másodikhoz azonban már kevesebb, mint 3 év is elegendő volt.
A kedvező adatok a szakmai minőségen túl a Fundamenta gazdasági erejének megítélésé szempontjából is fontosak. Az ügyfélszám tekintetében (650 ezer aktív ügyfél) már a negyedikek, a lakossági betétállományt nézve a tíz legnagyobb hitelintézet között szerepelnek, míg mérlegfőösszeg alapján a 17. pozíciót foglalják el.
A társaság az elmúlt 12 évben számos paraméter alapján meghatározó jelentőségű szereplővé nőtte ki magát a magyar lakásfinanszírozási piacon. A válság következtében a felelőtlen eladósodással szemben a megtakarítások kerültek előtérbe, így a Fundamenta a pénzügyi piacok zuhanásának évében is stabil maradt, sőt, több tekintetben növekedni is tudott.
Piaci lefedettség
A hazai piac jelenlegi 12%-os lefedettsége még messze elmarad a nyugat-európai 40-45%-tól, de például a cseheknél 55% körüli a penetráció, a bővülésnek tehát van tere. A termék iránt tömeges az igény, s a lakosság fontos eszköznek tekinti a konstrukciót a lakáshoz jutásban, nagyobbra cserélésben és a korszerűsítésben. A lakosság látja, hogy ebben a konstrukcióban megbízhat, a nehezebb időkben sem jelentkeznek megtakarítási kockázatok, és a hitelfelvevőknek sem jelent kamat-, illetve árfolyamkockázatot.
"Célunk, hogy a jelenlegi magyarországi penetráció 4-5 év alatt megduplázódjon, azaz 25% körüli szintre emelkedjen. Ez a Fundamenta esetében azt jelenti, hogy a 650 ezres ügyfélszámot ezen időszak alatt megduplázzuk" -jelentette ki Dr. Gergely Károly, a Fundamenta-Lakáskassza elnök-vezérigazgatója.
Értékesítési eredmények
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az értékesítési eredményekről Morafcsik László, a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. értékesítési- és marketing igazgatója elmondta, hogy 2009-ben 138 ezer darab lakástakarék szerződést kötött a társaság, ami alig maradt el az előző évi 141 ezer darabtól.
A társaság által a partnereknek kifizetett jutalékok összege üzleti titoknak minősül, de átlagosan 2,5 millió forintos szerződéses összeggel kalkulálva megközelítőleg kiszámítható.
A 138 ezer új szerződés 2,5 millióval felszorozva 345 milliárd forintot jelent (bár a szerződéses összeg a kifutó szerződések miatt az elmúlt évben csak 108 milliárd forinttal emelkedett), az 1%-os szerződéskötési díjakból kifizetett a közvetítői jutalékok mértéke milliárdos nagyságrendet tesz ki.
10,64%-os piaci részesedés a forinthitelek piacán, 2 milliárdos adózott eredmény
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Különleges orosz trófeát ejtett Ukrajna – képek, videó
- Visszalép Vitézy Dávid javára Brenner Koloman
- Szijjártó Péter: a BAT 60 milliárd forintos beruházása 450 új munkahelyet teremt
- Hatnapos munkahét vár a Samsung vezetőire
- Saját választási törvényt fogadott el a boszniai Szerb Köztársaság
- Korrupt boncmestereket kapcsoltak le a rendőrök