A Tesco is felkerült arra a listára, amely a legátláthatóbb módon működő hazai vállalatokat gyűjtötte össze. Az áruházlánc a 12. helyet foglalja el a CSR 24/7 elnevezésű kutatás eredményeként született rangsorban, s ezzel első a kereskedelmi láncok között. A felmérés azt vizsgálta, az egyes vállalatok mennyit mutatnak meg a közvéleménynek abból, amit a természeti és társadalmi környezetük érdekében tesznek.
A CSR 24/7 Rating a Braun & Partners Network által kifejlesztett, nemzetközi rendszereken alapuló értékelési módszer, amely nyilvános, bárki által elérhető információk alapján méri a vállalatok átláthatóságát. Ezt az értékelést olyan szempontok szerint végzik, mint az átláthatóság és kommunikáció, a vállalatirányítás, a partneri kapcsolatok, a környezeti- és gazdasági felelősség, a társadalmi kapcsolatok és a munkavállalókkal kapcsolatos kérdések.
A hazai összesítésben a Tesco-Global Áruházak Zrt. a 12. helyezést érte el. A kereskedelmi szektor további szereplői a 16., 19. és 23. helyen végeztek, így elmondható, hogy a Tesco a legátláthatóbban működő hazai kereskedelmi lánc. Az utóbbi évek hasonló vizsgálatainak fényében megfigyelhető a tendencia, hogy a Tesco nem csak társadalmi felelősségvállalási programja, hanem az azzal kapcsolatos tudatos tájékoztatás terén is nagy lépést tett előre.
Az előkelő helyezés eléréséhez elsősorban arra volt szükség, hogy a Tesco egyre több információt tegyen hozzáférhetővé honlapján a társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos kezdeményezéseiről. Így például múlt év végétől elérhető itt minden sajtóanyag, ami olyan nagyszabású CSR programok kapcsán került kiadásra, mint Az év támogatottja program, a Tesco helyi támogatási programjai, a Magyar Vöröskereszttel közös véradások vagy adománygyűjtések, a PET-palack és aludoboz visszaváltási akciók, valamint a Magyar Élelmiszerbank Egyesület közreműködésével történő adományozások. Ezen kívül a Tesco áruházakban alkalmazott környezetbarát megoldásokról folyamatosan frissülő, részletes információ található a www.ecotesco.hu oldalon.
"Nagyon örülünk a CSR 24/7 Rating eredményének, hiszen ez azt mutatja, hogy CSR vonatkozású törekvéseinknek van látható eredménye. Továbbra is azon dolgozunk, hogy felelős szomszédként jelen legyünk vásárlóink mindennapjaiban, és hozzájáruljunk ökológiai lábnyomunk csökkentéséhez", mondta el Hackl Mónika, a Tesco kommunikációs vezetője.
Az átláthatóság a piaci szereplők és a fogyasztók számára egyaránt fontos, hiszen utóbbiak így kapnak információt arról, mit tesznek a közelükben működő meghatározó vállalatok a környezetükért. A vállalatok számára ugyanakkor visszajelzési, és ennek következtében fejlődési lehetőséget nyújt, ha minél többet megmutathatnak tevékenységükből, fejlesztéseikből.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
"A Tesco környezetbarát, energiatakarékos megoldásairól a www.ecotesco.hu oldalon tájékozódhat az érdeklődő. Kézzelfogható eredményekkel pedig nap, mint nap találkozhat áruházainkban: ilyenek például a környezetbarát építési-kivitelezési technológiák, az energia-visszanyerő berendezések, a környezetbarát bevásárlószatyrok, valamint a PET-palackok és alumínium dobozok visszaváltási rendszere", tette hozzá Hackl Mónika.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- A benzin ára 25, míg a gázolajé 27 forinttal múlta felül az átlagos régiós üzemanyagárat a KSH friss statisztikája alapján
- Férfi vízilabda ob I - Nyert a Honvéd és az Eger
- Javul a brit uralkodó egészsége
- Párizs 2024: átvették a lángot a franciák - videó
- Nyílik az élelmiszerolló: csak az olcsó és a prémium a kelendő
- London: orosz barát gyújtogatót állítottak bíróság elé