A recesszió hatására komoly változás mutatkozik a vásárlási szokásokban. Növekszik az érdeklődés a diszkontáruházak iránt, és az üzletláncok saját márkás termékei is jóval kelendőbbek.
A uSwitch.com fogyasztóvédelmi honlap legfrissebb felmérése szerint Nagy-Britanniában egy év alatt megháromszorozódott az üzletláncok saját márkás termékeinek értékesítése. Míg egy évvel korábban a vásárlók 25 százaléka választotta az áruházláncok nevével fémjelzett árucikkeket, addig mára ez az arány a 73 százalékot is eléri.
Ez az eredmény részben a válság miatti visszafogott költekezésnek köszönhető, részben pedig annak, hogy az áruházláncok erőteljesebben hirdetik saját termékeiket. Ebben a legnagyobb hipermarket-láncok (Tesco, Asda) mellett különösen fontos szerepet játszanak az úgynevezett keménydiszkontok, mint például a Lildl és az Aldi, amelyeknél a választék jelentős részét teszik ki a saját márkás áruk.
Ezeket a termékeket sokszor ismert, megbízható gyártók készítik, minőségük pedig gyakran teljesen megegyezik a jóval (akár 50 százalékkal is) drágább márkás cikkekkel. Az üzletláncok ugyanis abból szereznek előnyt, hogy nagy mennyiségben, biztosan el tudják majd adni őket, ráadásul általában külön marketingre sem kell költeniük (inkább magát az áruházláncot reklámozzák).
A felméréséből kiderül, hogy a háztartások egyre nagyobb arányban használják a különféle spórolási technikákat, megháromszorozódott a kuponokat, ajándék-bónokat használók aránya is. Ugyanakkor a britek jobban utánajárnak az áraknak, akcióknak, és növekszik az internetes vásárlások aránya is.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Érdekes, hogy 10 százalékkal nőtt azok aránya, akik saját konyhakertjükben termesztenek zöldséget, gyümölcsöt, és sokkal többen főznek maguknak otthon ételrendelés vagy étterem helyett.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György
- Halál az országúton
- Ha allergiás, akkor erre nagyon figyeljen