A román jegybank (NBR) legfrissebb jelentése szerint a válság, de főként az ingatlanárak zuhanásának köszönhetően mintegy 123 milliárd lejjel, vagyis 7 964 milliárd forinttal csökkent a románok nettó vagyona 2008-ban.
Szemléltetésként: egy Bukarest Drumul Taberei negyedében ingatlannal rendelkező lakos, 2008 eleje óta 40-50 százalékos vagyoncsökkenést kényszerült elszenvedni az ingatlanárak zuhanása miatt. Ha mindehhez még hitellel is rendelkezik az illető, még ennél is többet veszíthetett vagyonából -derül ki az NBR jelentéséből.
Az adatokból az is kitűnik, hogy az óriási vagyoncsökkenés főként az ingatlanárak zuhanásának köszönhető: a románok tulajdonában lévő ingatlanok értéke egy év alatt mintegy 12 százalékkal, 828 milliárd lejre csökkent (53 611 milliárd forint). Ezzel együtt a vásárlóerő is csökkent persze, amely együttesen okozta a 123 milliárd lejes vagyoncsökkenést.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








