Bár hoteljeik több mint 90 százaléka 1989 előtt épült, és kapacitásuk is csak harmada például a bolgárokénak, ráadásul ár-érték arányukat tekintve sem vetekednek a bolgár, görög, török riviéra ajánlataival, a románok nagy terveket szőnek az idei turistaszezonra: egymillió fölé szeretnék tornászni a tengerpartjaikon nyaraló külföldi turisták számát.
Hogy ez valóban sikerülni fog-e, nehéz kérdés, nem csak azért, mert még az elmúlt időszakra vonatkozó adatok is annyifélék, ahány intézményi statisztika csak létezik, és azok is csak becsléseken alapulnak, legyen szó külföldiek által eltöltött vendégéjszakákról, vagy szállodai árbevételről, de még az idei szezonra vonatkozó előrejelzések is igen eltérőek: van, amelyik nehéz hónapokat jósol az idegenforgalomnak, mások 15-20 százalékos forgalomnövekedést sem tartanak elképzelhetetlennek.
Pontosan azt sem lehet tudni, hogy az utazásközvetítők által leboltolt szállodai szobák száma mekkora, hiszen a román turisztikai iparban tevékenykedő vállalkozások szövetsége (FPTR) szerint a hotelforgalom 60 százalékát a közvetítők hozzák össze, ezzel szemben az utazásszervezők szövetsége szerint (ANAT) ez az arány 80 százalék feletti.
Az ANAT adatai szerint egyébként a román tengerparton mintegy 122 ezer vendégszoba várja a turistákat, ami az ország teljes kapacitásának 40 százalékát adja. Ez hozzávetőleg 300 hotelt jelent, amiből azonban csak 10-20 épült 1989 után, a többit jobb esetben felújították.
A román terveknek annyi biztosan kedvez, hogy egyre több légitársaság indít közvetlen járatokat az ottani tengerpartokra, ezért az ANAT bízik benne, hogy sikerül idén 10-15 százalékkal túlszárnyalni a tavalyi vendégforgalmat.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







