Tovább folytatódik az érintésnélküli kártyák térhódítása. Egy év alatt megkétszereződött a MasterCard® PayPass™ bankkártyák száma, és 2008. végére elérte az 50 milliót - közölte a kártyatársaság.
Az érintés nélküli bankkártya technológia lényege, hogy 20 eurónál kisebb összeg esetén elég a kártyát néhány centiméternyi távolságba közelíteni a leolvasóhoz és már meg is történt a fizetés. Amennyiben nagyobb összegben fizetünk, a leolvasás után a PIN kódot is meg kell adjuk, de PayPass kártyával így is gyorsabban végzünk, mintha készpénzt adnánk a pénztárosnak.
Az érintés nélküli technológiát elsősorban gyors fizetést igénylő környezetben használják, pl.: gyorséttermek, mozik, benzinkutak pénztárainál, mindemellett jól alkalmazható tömegközlekedési eszközökön, mozgó árusoknál és sport stadionokban is. Jelenleg 28 országban összesen 141,000 PayPass elfogadóhely van, többek között Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Szerbiában.
A közelmúlt egyik leginkább figyelemre méltó újítása a 2008-ban, Törökországban bevezetett "smart sticker", egy mobiltelefonokra ragasztható matrica, mely biztosítja a PayPass alkalmazást. A matricát a PayPass kártyákhoz hasonló módon az olvasóhoz közelítve lehet használni.
A MasterCard nemrégiben végzett felmérése kimutatta, hogy az érintés nélküli technológia fejlődésével a bankkártyák a kisösszegű fizetéseknél is jelentős területet hódítanak el a készpénztől. A PayPass kártyával rendelkezők 41%-a válaszolta, hogy jóval ritkábban használ készpénzt, mint két évvel ezelőtt. Ennél többen voltak (77%), akik úgy nyilatkoztak, hogy elsődleges fizetési eszközként tekintenek a plasztikra és csak akkor használnak készpénzt, ha kártyás fizetésre nincs mód. Az érintés nélküli technológia kereskedői oldalról is pozitív visszhangot keltett: a PayPass-t elfogadó üzletek vezetői szerint nőtt a vásárlók lojalitása, és az ilyen típusú kártyát használó vevők aránya 14%-ra nőtt a 2007-es 8%-hoz képest. A PayPass elfogadása óta elsősorban a gyorséttermek, a gyógyszertárak és az élelmiszerüzletek forgalma nőtt. Ami a technológia nem bankkártya alapú felhasználását illeti, a MasterCard által megkérdezett PayPass felhasználók leginkább a PayPass kulcstartóban és a mobiltelefonra ragasztott matricában látnak fantáziát.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében