Tovább folytatódik az érintésnélküli kártyák térhódítása. Egy év alatt megkétszereződött a MasterCard® PayPass™ bankkártyák száma, és 2008. végére elérte az 50 milliót - közölte a kártyatársaság.
Az érintés nélküli bankkártya technológia lényege, hogy 20 eurónál kisebb összeg esetén elég a kártyát néhány centiméternyi távolságba közelíteni a leolvasóhoz és már meg is történt a fizetés. Amennyiben nagyobb összegben fizetünk, a leolvasás után a PIN kódot is meg kell adjuk, de PayPass kártyával így is gyorsabban végzünk, mintha készpénzt adnánk a pénztárosnak.
Az érintés nélküli technológiát elsősorban gyors fizetést igénylő környezetben használják, pl.: gyorséttermek, mozik, benzinkutak pénztárainál, mindemellett jól alkalmazható tömegközlekedési eszközökön, mozgó árusoknál és sport stadionokban is. Jelenleg 28 országban összesen 141,000 PayPass elfogadóhely van, többek között Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Romániában és Szerbiában.
A közelmúlt egyik leginkább figyelemre méltó újítása a 2008-ban, Törökországban bevezetett "smart sticker", egy mobiltelefonokra ragasztható matrica, mely biztosítja a PayPass alkalmazást. A matricát a PayPass kártyákhoz hasonló módon az olvasóhoz közelítve lehet használni.

A MasterCard nemrégiben végzett felmérése kimutatta, hogy az érintés nélküli technológia fejlődésével a bankkártyák a kisösszegű fizetéseknél is jelentős területet hódítanak el a készpénztől. A PayPass kártyával rendelkezők 41%-a válaszolta, hogy jóval ritkábban használ készpénzt, mint két évvel ezelőtt. Ennél többen voltak (77%), akik úgy nyilatkoztak, hogy elsődleges fizetési eszközként tekintenek a plasztikra és csak akkor használnak készpénzt, ha kártyás fizetésre nincs mód. Az érintés nélküli technológia kereskedői oldalról is pozitív visszhangot keltett: a PayPass-t elfogadó üzletek vezetői szerint nőtt a vásárlók lojalitása, és az ilyen típusú kártyát használó vevők aránya 14%-ra nőtt a 2007-es 8%-hoz képest. A PayPass elfogadása óta elsősorban a gyorséttermek, a gyógyszertárak és az élelmiszerüzletek forgalma nőtt. Ami a technológia nem bankkártya alapú felhasználását illeti, a MasterCard által megkérdezett PayPass felhasználók leginkább a PayPass kulcstartóban és a mobiltelefonra ragasztott matricában látnak fantáziát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








