A karácsony közeledtével a vásárlók lépten-nyomon a kereskedelmi bankok akciós ajánlataiba ütköznek, akár az áruházakban a termékek mellé kihelyezett áruhitel-ismertetőkről, akár a kedvezményes személyi kölcsönöket népszerűsítő tévéreklámokról, akár a banki call centerek megkereséseiről legyen szó. A cél természetesen annak a vásárlási hullámnak a kiaknázása, amely az advent időszakát jellemzi. Jogos kérdés azonban, hogy a bankok által kitűzött céloknak mennyiben felelnek meg az alkalmazott eszközök, valóban a megfelelő üzenet jut el a már meglévő és a potenciális ügyfelekhez?
Cikkünk elkészítésének mottóját az adta, hogy szerkesztőségünk több tagját is rendkívül kedvező hitelkártyás ajánlattal kereste meg néhány pénzintézet diszpécsere, azt sugallva, hogy a kedvezményes hitelkártyás konstrukcióval a karácsonyi ajándékok megvásárlása szinte "ingyen" van. A saját tapasztalatok mentén kiindulva kérdeztük meg arról a kereskedelmi bankokat, hogy mekkora hangsúlyt kap az ünnepek előtt a telefonos értékesítés, illetve, hogy milyen üzenetet szeretnének ilyen formában kommunikálni ügyfeleik felé. Lássuk, a válaszokat!
Elől járóban azonban mindenképpen ki kell emelnünk, hogy az alacsony válaszadási hajlandóság miatt nem szeretnénk megnevezni a válaszadó bankokat. Cikkünk célja, hogy felhívjuk a figyelmet a kommunikációs félreértésekből adódó esetleges problémákra.
Minden a tervek szerint: mi szükség a plusz reklámra?
A válaszadó bankok mindegyike úgy nyilatkozott, hogy a hitelkártyákra vonatkozó értékesítési célok várhatóan teljesíthetőnek bizonyulnak, és elégedettek az elmúlt háromnegyedévben elért eredményekkel. A hitelkártyás ágazat fejlődési dinamikája, ahogy az a Magyar Nemzeti Bank jelentéséből is kiderül erőteljes, így ez a szegmens fontos piacot jelent a pénzintézetek számára.
Pontos számokat azonban senki sem közölt, csak egy-egy sikertermék esetében számoltak be arról a bankok, hogy azok megjelenése óta több ezer darab talált gazdára. A jelek szerint tehát a hitelkártya-szegmensben kiválóan teljesítenek a bankok. Akkor miért van szükség a telefonos értékesítés szereperének növelésére az ünnepek előtt?
A kérdés költői, az ünnep előtti roham nem csak a bankok, de a termékek között is versenyt hoz. A hitelkártya pedig, egy áruhitelnél vagy egy személyi kölcsönnél aktívabb bankkapcsolatot biztosít, ennek fényében érthető miért pont ezt az eszközt szeretnék megragadni a bankok. Válaszaikban is kiemelték, hogy az új kártyaigénylések nagy része a karácsony előtti időszakban történik, de egyértelműen fokozódik a már meglévő hitelkártyák használata is.
Kedvezményes feltételek az ingyen pénz mellé, kell ennél több?
A kereskedelmi bankok úgy nyilatkoztak, hogy direkt megkereséseik keretében a már meglévő ügyfeleik számára ajánlják akciós hitelkártyás termékeiket, hangsúlyozva, hogy a megkeresett szemszögükből kiemelt ügyfélnek számít. Több pénzintézet azt is jelezte, hogy előzetes kalkuláció alapján az elérhető hitelkeret nagyságáról is tájékoztatja a vonal másik felén lévő ügyfeleket.
A már biztosnak látszó hitelkeret mellett a pénzintézetek körében népszerűnek számítanak az akciós kondíciók, így az első éves kártya- vagy társkártya-díj elengedése, de a készpénz-visszatérítési kedvezmény is. Az akciós feltételek hangsúlyozása természetes velejárója a direktmarketingnek, tapasztalataink szerint azonban több esetben a diszpécserek csak a pozitívumokat hangsúlyozzák, azt a hatást keltve az ügyfélben, hogy a termékkel teljesen ingyen használhatják a bank pénzét.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ha hegyezed a füled, nem lehet semmi baj!
A hitelkártyás termékek, ahogy azt a korábbiakban több cikkben is kiemeltük nincsenek ingyen, még abban az esetben sem, ha a bank az első éves kártyadíjat elengedni. A pozitívumok hangsúlyozása mellett mindenképpen fel kell hívnunk a figyelmet arra, hogy a bank pénze csakis vásárlás esetén és ekkor is csak korlátozott feltételek mellett használható ingyenesen.
A készpénzfelvétel során felvett összegek ugyanis az ATM használatának időpontjától kamatoznak, amellett, hogy a hitelkártyás készpénzfelvételnél a betéti kártyák esetében érvényesnél jóval magasabb tranzakciós díjat kell megfizetnie az ügyfeleknek. A tranzakciós díjakat és a 20 százalékon felüli éves kamatokat látva nehezen hihető, hogy a konstrukciók használata valóban ingyen volna.
Amennyiben az ügyfelek valóban csak vásárlásra használják a kártyájukat és a teljes összeget visszafizetik a türelmi idő végéig, akkor ténylegesen csak az éves kártyadíj és a hitelkártyához tartozó számla havi számlavezetési díjának fejében, a többi hitelkonstrukcióhoz költségeihez képest, kvázi "ingyen" tudnak pótlólagos forráshoz jutni.
Néhány hónappal ezelőtt készült körképünk azonban rámutatott arra, hogy a hitelkártyás ügyfelek többsége rulírozó módon használja hitelkeretét, vagyis nem fizeti vissza a türelmi idő végéig a felvett összeget.
Az akciós ajánlatok esetében így nem az eljuttatni kívánt információ lehet félrevezető, csupán az, hogy a call centerek diszpécsere a konstrukció pozitívumait emeli ki, mely olyan érzetet kelthet a korábban hitelkártyás konstrukcióval nem találkozott ügyfelekben, hogy mindez ingyen van.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Komoly bírságot kapott az egyik hazai bank
- Eddig közel 400 ezer ajánlóívet igényeltek a jelöltek és jelölőszervezetek
- Dél-Magyarországon is egyre gyakrabban bukkan fel egy emberre is veszélyes galandféreg
- Babos Tímeáék döntősök Rouenban
- Andrej Babis: az illegális migráció rákbetegség, az uniós paktum nem gyógyítja
- Nagy Márton: önfenntartó társasággá kell válnia a Magyar Postának