Úgy tűnik, Angliában ez a jövő vár azokra a banki ügyfelekre, akik nem használják hitelkártyájukat. A Lloyds TSB ugyanis több ezer fegyelmezett fizetési múlttal rendelkező ügyfelét kényszerítheti évi 35 fontos (12 670 forintos) díj megfizetésére.
A díj mintegy 50 000 számlatulajdonost érint majd, méghozzá azokat, akik nem használják gyakorta kártyájukat, és minden hónapban kiegyenlítik a tartozást.
A lépést egyébként az angol Gazdasági Versenyhivatal (GVH) azon tavalyi intézkedése indokolta, amely szerint a késedelmes ügyfeleknek felszámított díjakat csökkentenie kell a szektor szereplőinek, különben az angol GVH jogi lépéseket kényszerül tenni. A pénzügyi intézmények az emiatt kieső bevételek változatos pótlására kényszerülnek, egyéb díjakat vezetnek be, vagy pedig a kamatmentes időszak hosszát csökkentik le.
Szakértők szerint nem a Lloyds lesz az egyetlen bank, amely "büntetni" kényszerül problémamentes ügyfeleit. Szerintük a bankok nem jótékonysági intézmények, a bevezetett díj legfőbb üzenete, hogy az embereknek vagy ténylegesen használniuk kell hitelkártyájukat, vagy meg kell szüntetniük, ha nincs rá szükségük.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Berobbant a grillszezon: mutatjuk, mik lesznek az idei újdonságok
Egzotikus ízek is megjelentek a PENNY kínálatában.


