5 °C Budapest

Megtörte a csendet a Citibank: a hitelkártya és ami mögötte van...

Pénzcentrum
2007. április 3. 11:27

Megtörte a csendet a világ hitelkártyapiacán vezető szerepet betöltő Citibank a mai sajtótájékoztatón, melyen a hazánkban is dinamikus fejlődést mutató szegmens részleteibe avatták be a résztvevőket.

Takó Attila a bank piackutatási és fejlesztési menedzsere az MNB korábbi kutatása kapcsán kiemelte, hogy a 18-30 évesek körében a tájékozottság szintje bőven hagy kívánnivalót maga után. A legtöbben a bankok által használt bonyolult pénzügyi nyelvezet miatt lesznek bizalmatlanok, illetve veszítik el érdeklődésüket.

A megkérdezett 18-30 évesek 50%-a nem volt biztos abban, mi is a hitelkártya és milyen jellemzőkkel bír. A piaci trendeket alapul véve a közép-kelet-európai régióban hitelkártyaszám tekintetében a középmezőnyben vagyunk. A szakértők a kártyával való költések dinamikus növekedését prognosztizálják.

A hitel és betéti kártyák megoszlása terén ki kell emelni, hogy tavaly a hitelkártyák aránya az össz kártyaszámon belül elérte a 17%-ot.

Juhász Attila, a bank marketingkommunikációs vezetője hangsúlyozta, hogy az árérzékenység igen fontos kritérium a hitelkártyák terén is. A világos kondíciók mellett a fogyasztók a tervezhetőséget és a praktikusságot tartják szem előtt.

A Citibank adatai szerint ügyfeleik 80%-ban vásárlásra használják hitelkártyáikat, és az ügyfelek személyes hitelkeretüket 40-50%-ig használják ki.

A hitelkártyapiacon az egyik legdinamikusabban fejlődő szegmens a társmárkás kártyák területe, melyben a Citi világszerte 223 partnerrel van jelen. A co-branded kártyák aránya az összes bankkártyán belül 2001-2006 között 2%-ról mintegy 11%-ra nőtt, a hitelkártyákon belül pedig 17%-os a társmárkás plasztikok szelete.

A jövőben a hitelkártyapiacon a differenciálás igen fontos eszköze lesz a co-branded programok széles köre. Hazánkban az összes co-branded termék több mint felét a Citibank bocsátotta ki. (A Citi portfolióján belül is nagyságrendileg 50%-os a társmárkás kártyák aránya.)

Az MNB kutatásából az is kiderült, hogy a fiatalok túlnyomó többsége nem tartja biztonságos fizetőeszköznek a bankkártyákat. Elsősorban a lopástól és hamisítástól tartanak a legtöbben, a jegybank adatai szerint pedig tényleg a lopott kártyák révén keletkezik a legtöbb kár, a hamisítás pedig a második a sorban. Fontos kiemelni, hogy a piac méretéhez képest a visszaélések összértéke elenyésző. (A 3 ezer milliárd forintos piacon hamisítással kapcsolatban 60 millió forintos kárértéket jelentettek be.)

A Citibank stratégiája, hogy aktív kártyákkal, komoly értékbeli növekedést produkáljon, tehát nem a volumen alapú bővülésre helyezik a hangsúlyt. A chip-migrációval kapcsolatban a bank képviselői kiemelték, hogy akkor állnak át az új rendszerre, amikor az elfogadóhelyek többsége képes lesz kezelni a biztonságosabb kártyákat.

Fedezetlen hitelezés infláció idején

Az infláció miatt nominálisan növekvő fogyasztás hozzájárulhatott a személyihitel-kihelyezés bővüléséhez, de a magasabb kamatkörnyezet keresletmérséklő hatása is egyre inkább érezhető.

PC BLOGGER & PODCASTER
Holdblog  |  2022. december 9. 12:17
Bill Miller nemzedéke kiemelkedő alapkezelője volt. Zászlóshajó alapja, a Legg Mason Value Trust tiz...
MEDIA1  |  2022. december 9. 11:17
Egy álláskereső portálon keres teljes munkaidőre újságíró-hírkesztőt az Indamedia legnagyobb lapja,...
KonyhaKontrolling  |  2022. december 9. 07:45
A demokratikus országok (és a felszínen az autoriter országok is) rengeteg erőforrást fordítanak a k...
Bankmonitor  |  2022. december 9. 07:16
Rekordmértékű nyugdíjemelés várható 2023 januárban. A Bankmonitor számításai szerint az átlagnyugdíj...
Rengeteg munkavállaló készül most erre: már ezt is kaphatnak a bónusz mellé

Már csak pár hét van karácsonyig, így minden cégnél napirenden van a kérdés, hogy milyen formában köszönjék meg a dolgozók egész éves munkáját.

A Brancs megmondja: ezek kellenek, hogy megvalósítsd vállalkozás ötleted

A Brancs kampányait készítő szakemberekkel beszélgettünk arról, hogy mi a receptje egy sikeres vállalkozásnak.

Új őrület terjed Magyarországon: ez lesz 2023 slágere a magyar wellnessekben?

Nem csoda hát, hogy egyre több panzió igyekszik az egész szezon alatt különlegesebb programokat, lehetőségeket kínálni az arra utazóknak.

Valósítsd meg vállalkozói ötleted vevőid segítségével! (x)

Ha régóta motoszkál a fejedben egy világmegváltó ötlet, de eddig nem mertél belevágni, akkor most itt a tökéletes alkalom, hogy a tettek mezejére lépj.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2022. december 9. péntek
Natália
49. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Mibe fektessünk 2023-ban?
Háború, energiaválság, infláció - Védelem a befektetéseinknek
Agrárszektor Konferencia 2022
Az év agráreseménye, 2 nap szakma Siófokon!
EZT OLVASTAD MÁR?