Megtörte a csendet a Citibank: a hitelkártya és ami mögötte van...

Pénzcentrum
2007. április 3. 11:27

Megtörte a csendet a világ hitelkártyapiacán vezető szerepet betöltő Citibank a mai sajtótájékoztatón, melyen a hazánkban is dinamikus fejlődést mutató szegmens részleteibe avatták be a résztvevőket.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.

Takó Attila a bank piackutatási és fejlesztési menedzsere az MNB korábbi kutatása kapcsán kiemelte, hogy a 18-30 évesek körében a tájékozottság szintje bőven hagy kívánnivalót maga után. A legtöbben a bankok által használt bonyolult pénzügyi nyelvezet miatt lesznek bizalmatlanok, illetve veszítik el érdeklődésüket.

A megkérdezett 18-30 évesek 50%-a nem volt biztos abban, mi is a hitelkártya és milyen jellemzőkkel bír. A piaci trendeket alapul véve a közép-kelet-európai régióban hitelkártyaszám tekintetében a középmezőnyben vagyunk. A szakértők a kártyával való költések dinamikus növekedését prognosztizálják.

A hitel és betéti kártyák megoszlása terén ki kell emelni, hogy tavaly a hitelkártyák aránya az össz kártyaszámon belül elérte a 17%-ot.

Juhász Attila, a bank marketingkommunikációs vezetője hangsúlyozta, hogy az árérzékenység igen fontos kritérium a hitelkártyák terén is. A világos kondíciók mellett a fogyasztók a tervezhetőséget és a praktikusságot tartják szem előtt.

A Citibank adatai szerint ügyfeleik 80%-ban vásárlásra használják hitelkártyáikat, és az ügyfelek személyes hitelkeretüket 40-50%-ig használják ki.

A hitelkártyapiacon az egyik legdinamikusabban fejlődő szegmens a társmárkás kártyák területe, melyben a Citi világszerte 223 partnerrel van jelen. A co-branded kártyák aránya az összes bankkártyán belül 2001-2006 között 2%-ról mintegy 11%-ra nőtt, a hitelkártyákon belül pedig 17%-os a társmárkás plasztikok szelete.

INDUL A TURMIX, A PÉNZCENTRUM HETI HÍRLEVELE!

Ha a napi hírzaj nélkül szeretnéd olvasni a Pénzcentrum legjobb anyagait, IRATKOZZ FEL HETI HÍRVELEÜNKRE, A TURMIXRA. A legizgalmasabb sztorijaink, heti egyszer, egyenesen a postaládádba.

A jövőben a hitelkártyapiacon a differenciálás igen fontos eszköze lesz a co-branded programok széles köre. Hazánkban az összes co-branded termék több mint felét a Citibank bocsátotta ki. (A Citi portfolióján belül is nagyságrendileg 50%-os a társmárkás kártyák aránya.)

Az MNB kutatásából az is kiderült, hogy a fiatalok túlnyomó többsége nem tartja biztonságos fizetőeszköznek a bankkártyákat. Elsősorban a lopástól és hamisítástól tartanak a legtöbben, a jegybank adatai szerint pedig tényleg a lopott kártyák révén keletkezik a legtöbb kár, a hamisítás pedig a második a sorban. Fontos kiemelni, hogy a piac méretéhez képest a visszaélések összértéke elenyésző. (A 3 ezer milliárd forintos piacon hamisítással kapcsolatban 60 millió forintos kárértéket jelentettek be.)

A Citibank stratégiája, hogy aktív kártyákkal, komoly értékbeli növekedést produkáljon, tehát nem a volumen alapú bővülésre helyezik a hangsúlyt. A chip-migrációval kapcsolatban a bank képviselői kiemelték, hogy akkor állnak át az új rendszerre, amikor az elfogadóhelyek többsége képes lesz kezelni a biztonságosabb kártyákat.

A legfontosabb hírek, a napi hírzaj nélkül.
Elindult a Pénzcentrum heti hírlevele, a Turmix.
NAPTÁR
Tovább
2021. október 20. szerda
Vendel
42. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. október 19. 17:06