Egyre gyakrabban hallhatjuk mostanában, hogy a hazai bankkártya piac kezd telítetté válni, így mindenképpen valami egyedivel, de legalább társmárkás konstrukcióval kell előrukkolni, ha valaki komolyabb sikert szeretne elérni. Találtunk is egy gyöngyszemet, melynél az egyediségben nincs hiány, néhány apróságra azonban nem árt odafigyelni. A következőkben a Budapest Bank Champions League Hitelkártyája kerül fókuszba, mely esetében mindenképpen előre kell bocsátani, hogy a Lady nevű női terméknél azért jobban kidolgozottnak és ígéretesebbnek tűnik...
Pozitívumként említhető, hogy nem esett abba a hibába a bank, hogy piacra dobjon egy tucat-kártyát. Úgy tűnik a Budapest Bank nem egyszerű co-branded konstrukciókban gondolkodik, sokkal inkább szeret egy-egy téma köré felépíteni egy terméket és ehhez több együttműködő partnert is találni. Lássuk, mi a helyzet a BL-kártyával!
Focirajongó rengeteg van hazánkban is, és mivel itthonról csak a labdarúgás hiányzik, rengetegen kísérik figyelemmel a Bajnokok Ligája meccseit. Jó ötletnek tűnik hát ezen rajongó kört célcsoportnak tekintve, igényeikre szabva készíteni egy terméket, más dolog persze, hogy mi sül ki belőle.
Az ilyen kártyáknál alapvető tulajdonság, hogy a piaci átlagnál drágábbak, azaz magasabb költségtételekkel és kamattal kell esetükben számolni, ezért cserébe azonban optimális esetben kapunk is valami értékeset. (Más kérdés persze, hogy mennyire kívánatos, a pénzügyileg nem éppen tudatos magyar lakosság körében mindenféle látványos ajándékokkal terjeszteni egy olyan konstrukciót, mellyel még a hozzáértők is évente átlagosan kétszer késedelembe esnek, nem kis költséget generálva maguknak... Persze ez nem a Budapest Bank felelőssége, hiszen minden versenytársa ezt teszi, érdemes lehet azonban elgondolkodni a hitelkártyák dinamikus elterjedésének a jelenlegi pénzügyi kultúra mellett várható következményein.)
Korábban számos írásunkban felvázoltuk már a hitelkártyás konstrukciókkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, így ehelyütt nem hangsúlyoznánk részletesebben, hogy a hitelkártyát okosan használva gyakorlatilag kamatmentesen költhetjük a bank pénzét, miközben saját megtakarításunk kamatozik. Vázoljuk fel a következőkben a Budapest Bank kártyájának legfontosabb kondíciós tételeit és vessük össze őket a piacon megszokottakkal!
Nem meglepő, hogy egy újonnan kibocsátott kártyánál az első éves kártyadíjat elengedi a bank, ezt követően azonban évi 5,900 Ft-ot kell fizetni, mely az aranykártyák kivételével mindenképpen átlagon felüli összegnek számít. (Korábbi kutatások szerint ez az a tétel, melyre a legérzékenyebbek a magyar ügyfelek...)
A kártyát ügyesen használók számára az egyik legfontosabb információ a kamatmentes időszak maximális hossza, mely 45 napra tehető, csakúgy mint a legtöbb hitelkártya esetében. A minimális törlesztés mértéke (a fennálló tartozás 5%-a) sem kirívó érték, a havi 2.87%-os kamat azonban a magasabbak közé tartozik a piacon.
Ezen a ponton is érdemes kiemelni, hogy készpénzt nem ajánlatos felvenni a kártyával, ennek ugyanis belföldön 3%-os, de minimum 600 Ft-os díja van, a vásárlás viszont ingyenes.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Lássuk mi jár az átlagot valamivel meghaladó díjakért cserébe a lelkes focirajongóknak, akik hitelkártya-igénylésre adják a fejüket! Vannak olyan ajándékok, melyeket biztosan megkap az igénylő, ha használja a kártyáját, ebbe a körbe tartozik egy Adidas BL focilabda az ötödik kártyatranzakció (készpénzfelvétel, amitől óvva intünk vagy vásárlás) után, valamint egy Heineken partyhordó a tizedik tranzakció után.
Ezen biztos ajándékokon felül az együttműködő partnerek különböző kedvezményeket is adnak a kártyabirtokosoknak a kártyával történő vásárlás esetén: az Adidas esetében 10%-os a kedvezmény a megjelölt üzletekben, míg a Sony 5%-os kedvezményt ad egyes egységeiben.
Mindezen felül egy sportfogadós nyereményjáték is kapcsolódik a promócióhoz, melynek keretében a kártyabirtokosok tippelhetnek a BL meccsek kimenetelére, a helyes becslésekért pedig annál több pont jár, minél kevesebben adtak jó tippet. A játékosok a BL főszponzorainak (Sony, Ford, Heineken) ajándékaival lehetnek gazdagabbak, amellett hogy akár meccsjegyeket is nyerhetnek.
A cikk megírásával összességében az volt a célunk, hogy rávilágítsunk a piac fejlődésével párhuzamosan végbemenő specializációra, illetve ennek egy irányára, amellett hogy felhívjuk a figyelmet arra, mire is kell figyelni egy hitelkártya esetében. Mindent összevetve a speciális előnyöket ajánló kártyák kifejezetten kedvező választásnak bizonyulhatnak olyan ügyfelek esetén, akik tökéletesen tisztában vannak a hitelkártyákkal kapcsolatos tudnivalókkal, játékszabályokkal, mások azonban jobban teszik, ha inkább megveszik az ajándékokat, ugyanis hosszú távon ezek értékénél jóval borsosabb büntető tételekbe is belefuthatnak...
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Moszkva nem finomkodik, kiutasít két diplomatát
- Már az idén milliárdos üzletté válhat a női élsport
- Újabb amerikai egyetemen tüntettek palesztinpárti diákok
- Lezárták az M7-est Balatonvilágosnál
- Újabb fordulat a német kémbotrányban: már egy EP-képviselő ellen is nyomoznak
- Országszerte húsz helyszínen lehet futni a Futókörök Napján