Egyre gyakrabban hallhatjuk mostanában, hogy a hazai bankkártya piac kezd telítetté válni, így mindenképpen valami egyedivel, de legalább társmárkás konstrukcióval kell előrukkolni, ha valaki komolyabb sikert szeretne elérni. Találtunk is egy gyöngyszemet, melynél az egyediségben nincs hiány, néhány apróságra azonban nem árt odafigyelni. A következőkben a Budapest Bank Champions League Hitelkártyája kerül fókuszba, mely esetében mindenképpen előre kell bocsátani, hogy a Lady nevű női terméknél azért jobban kidolgozottnak és ígéretesebbnek tűnik...
Pozitívumként említhető, hogy nem esett abba a hibába a bank, hogy piacra dobjon egy tucat-kártyát. Úgy tűnik a Budapest Bank nem egyszerű co-branded konstrukciókban gondolkodik, sokkal inkább szeret egy-egy téma köré felépíteni egy terméket és ehhez több együttműködő partnert is találni. Lássuk, mi a helyzet a BL-kártyával!
Focirajongó rengeteg van hazánkban is, és mivel itthonról csak a labdarúgás hiányzik, rengetegen kísérik figyelemmel a Bajnokok Ligája meccseit. Jó ötletnek tűnik hát ezen rajongó kört célcsoportnak tekintve, igényeikre szabva készíteni egy terméket, más dolog persze, hogy mi sül ki belőle.
Az ilyen kártyáknál alapvető tulajdonság, hogy a piaci átlagnál drágábbak, azaz magasabb költségtételekkel és kamattal kell esetükben számolni, ezért cserébe azonban optimális esetben kapunk is valami értékeset. (Más kérdés persze, hogy mennyire kívánatos, a pénzügyileg nem éppen tudatos magyar lakosság körében mindenféle látványos ajándékokkal terjeszteni egy olyan konstrukciót, mellyel még a hozzáértők is évente átlagosan kétszer késedelembe esnek, nem kis költséget generálva maguknak... Persze ez nem a Budapest Bank felelőssége, hiszen minden versenytársa ezt teszi, érdemes lehet azonban elgondolkodni a hitelkártyák dinamikus elterjedésének a jelenlegi pénzügyi kultúra mellett várható következményein.)
Korábban számos írásunkban felvázoltuk már a hitelkártyás konstrukciókkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, így ehelyütt nem hangsúlyoznánk részletesebben, hogy a hitelkártyát okosan használva gyakorlatilag kamatmentesen költhetjük a bank pénzét, miközben saját megtakarításunk kamatozik. Vázoljuk fel a következőkben a Budapest Bank kártyájának legfontosabb kondíciós tételeit és vessük össze őket a piacon megszokottakkal!
Nem meglepő, hogy egy újonnan kibocsátott kártyánál az első éves kártyadíjat elengedi a bank, ezt követően azonban évi 5,900 Ft-ot kell fizetni, mely az aranykártyák kivételével mindenképpen átlagon felüli összegnek számít. (Korábbi kutatások szerint ez az a tétel, melyre a legérzékenyebbek a magyar ügyfelek...)
A kártyát ügyesen használók számára az egyik legfontosabb információ a kamatmentes időszak maximális hossza, mely 45 napra tehető, csakúgy mint a legtöbb hitelkártya esetében. A minimális törlesztés mértéke (a fennálló tartozás 5%-a) sem kirívó érték, a havi 2.87%-os kamat azonban a magasabbak közé tartozik a piacon.
Ezen a ponton is érdemes kiemelni, hogy készpénzt nem ajánlatos felvenni a kártyával, ennek ugyanis belföldön 3%-os, de minimum 600 Ft-os díja van, a vásárlás viszont ingyenes.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Lássuk mi jár az átlagot valamivel meghaladó díjakért cserébe a lelkes focirajongóknak, akik hitelkártya-igénylésre adják a fejüket! Vannak olyan ajándékok, melyeket biztosan megkap az igénylő, ha használja a kártyáját, ebbe a körbe tartozik egy Adidas BL focilabda az ötödik kártyatranzakció (készpénzfelvétel, amitől óvva intünk vagy vásárlás) után, valamint egy Heineken partyhordó a tizedik tranzakció után.
Ezen biztos ajándékokon felül az együttműködő partnerek különböző kedvezményeket is adnak a kártyabirtokosoknak a kártyával történő vásárlás esetén: az Adidas esetében 10%-os a kedvezmény a megjelölt üzletekben, míg a Sony 5%-os kedvezményt ad egyes egységeiben.
Mindezen felül egy sportfogadós nyereményjáték is kapcsolódik a promócióhoz, melynek keretében a kártyabirtokosok tippelhetnek a BL meccsek kimenetelére, a helyes becslésekért pedig annál több pont jár, minél kevesebben adtak jó tippet. A játékosok a BL főszponzorainak (Sony, Ford, Heineken) ajándékaival lehetnek gazdagabbak, amellett hogy akár meccsjegyeket is nyerhetnek.
A cikk megírásával összességében az volt a célunk, hogy rávilágítsunk a piac fejlődésével párhuzamosan végbemenő specializációra, illetve ennek egy irányára, amellett hogy felhívjuk a figyelmet arra, mire is kell figyelni egy hitelkártya esetében. Mindent összevetve a speciális előnyöket ajánló kártyák kifejezetten kedvező választásnak bizonyulhatnak olyan ügyfelek esetén, akik tökéletesen tisztában vannak a hitelkártyákkal kapcsolatos tudnivalókkal, játékszabályokkal, mások azonban jobban teszik, ha inkább megveszik az ajándékokat, ugyanis hosszú távon ezek értékénél jóval borsosabb büntető tételekbe is belefuthatnak...

Óriási hiteldilemma előtt áll rengeteg magyar család: milliókat spórolhatnak így, de van egy bökkenő
Az MNB legfrisseb adatai alapján idén februárban már megközelítette a 17,3 millió forintot az újonnan felvett szabad felhasználású jelzáloghitelek átlagos szerződéses összege.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Az energiatárolás ideje eljött – Az Ön cége készen áll rá? (x)
Az energiatárolás ma már nem opció, hanem versenyelőny. A PV Napenergia szakértelemmel és jogosultsággal segít megvalósítani.
-
A zsalupiac, mint a nagyberuházások trendmutatója (x)
A nagyberuházásokon használt zsaluk forgalma jól mutatja a piaci trendeket. A Meva dunakeszi regionális logisztikai központja a nyugat-európai kivitelezőket is kiszolgálja.
-
Ipar Napjai és Automotive Hungary – Mindenki egy helyen (x)
Hazánk legnagyobb ipari eseménye vár minden szakembert: ipari innovációk, költséghatékony megoldások, üzleti lehetőségek, networking, KKV-kat segítő pályázatok.
Portfolio Gen Z Fest 2025


