A bakonyi fenyőültetvényes, Jandala Attila tanácsaival most megtudhatjuk, hogyan tarthatjuk hosszabb ideig frissen a fákat, és mire érdemes figyelni a vásárláskor.
A Pécsi-tóból kifogott torz fejű balin története a közösségi médiában is nagyot ment: az egyik kommentelő szerint „delfin akart lenni”, mások szerint viszont a szokatlan küllem mögött komolyabb problémák lehetnek.
Meglepő fogásról számoltak be a Baranya megyei horgászok: július 1-jén a Pécsi-tónál egy különösen furcsa külsejű balin akadt horogra. A torz fejformájú halat bojlival fogta ki Szűcs Tibor, a róla készült fotókat pedig Tóth László, a Horgász Egyesületek Baranya Megyei Szövetségének (Hebmesz) halőre osztotta meg a Pécsi-tó Facebook-csoportjában.
„A fiatal őn talán fejlődési rendellenesség, talán ivadékkori sérülés miatt extravagáns fejformájú” – írta Tóth, aki hozzátette: ilyen balinra ritkán, szerencsére szinte sosem akad példa a tavon.
A furcsa kinézet nemcsak a horgászokat, de a természetvédelmi szakembereket is gondolkodóba ejti. A jelenség ugyanis nem példa nélküli: tavaly például a Dunában fogtak egy „kacsacsőrű” balint, amelynek torz koponyája szintén rendellenes növekedés eredménye volt.
A témában Joacim Näslund és Laith A. Jawad 2021-es tanulmányát idézi gyakran a szakirodalom, amely a halaknál előforduló fejtorzulásokat vizsgálja. Az ún. „pugheadedness” nevű állapot – vagyis a rövid, széles fejforma – ritka, de dokumentált fejlődési rendellenesség - írta a Pecaverzum.
A deformáció kialakulásának okai között genetikai tényezők, vízminőségi problémák, fertőzések és ivadékkori mechanikai sérülések is szerepelnek. Bár egyes példányok a szokatlan formák ellenére is képesek normálisan táplálkozni és élni, mások számára a torzulás komoly hátrányt jelenthet.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A halőrök és szakértők egyaránt felhívták a figyelmet arra, hogy a környezeti tényezők – például szennyezett víz, hőmérséklet-ingadozások vagy sérülések – szerepet játszhatnak az ilyen jelenségekben. Éppen ezért fontos, hogy a természetes vizek állapotát folyamatosan ellenőrizzék és megóvják.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








