A Pénzcentrum friss statisztikákat vizsgált, melyekből körvonalazódhat: városban vagy vidéken jobb élni.

Sikerrel zárult a Magyarország Kormánya által a falusi kiskocsmák számára meghirdetett támogatási program. A 3 millió forintos forrásra a pályázatra jogosult italüzletek mintegy 80%-a jelentkezett. A támogatás jelentőségét mutatja, hogy a programkezelő Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. április 10-étől további italüzletek számára teszi lehetővé az igénylést. Az 1000 fő alatti településeken működő, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban regisztrált, de lezárt üzleti évvel még nem rendelkező italüzletek április 30-áig adhatják be pályázatukat.
A falusi italüzletek sok esetben nemcsak vendéglátóhelyként működnek, hanem közösségi térként is, miközben hozzájárulnak hazánk aktív és falusi turizmusának teljesítményéhez. Így gazdasági és társadalmi szempontból is jelentős szerepet játszanak a kistelepülések népességmegtartó képességének erősítésében. Ezért is indította el a kormány idén márciusban az egész évben nyitva tartó falusi italüzletek fejlesztését célzó programját, amely egyszerű jelentkezés és gyors ügyintézés mellett már az idei szezonban hatékony segítséget biztosít a szolgáltatók számára.
A vissza nem térítendő támogatást energiahatékonyságot növelő fejlesztésre, marketingre, eszközbeszerzésre és működési költségre, például rezsire, továbbá munkabérre használhatják fel a kedvezményezettek. A kiírást az üzemeltetők részéről hatalmas érdeklődés övezte.
A beérkezett adatlapok alapján a szolgáltatók több mint 60%-a eszközbeszerzésre, mintegy harmaduk (34%) energetikai, míg 5%-uk bérfejlesztésre fordítja majd az elnyert forrást. A legtöbb igénylést Veszprém, Borsod-Abaúj-Zemplén, valamint Baranya vármegyei üzemeltetők adták be. A Program alapvető célja, hogy hazánk legkisebb településeinek mind szélesebb körében járulhasson hozzá az italüzletek fejlesztéséhez. Így a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. új pályázat keretében további, 1000 fő alatti településen üzemelő, NTAK-ban regisztrált, de lezárt üzleti évvel még nem rendelkező italüzletek számára indít kiírást.
Az új felhívásnak megfelelő falusi sörözők, borozók, presszók üzemeltetői április 10-30. között adhatják be pályázataikat, amennyiben a felhívás közzétételét megelőző napon erről szóló nyilvántartásba vételi dokumentummal rendelkeznek. Az üzletenként igényelhető 3 millió forintos forrást − a korábbi pályázatnak megfelelően − fejlesztésre, eszközbeszerzésre és működési költségre fordíthatják az italüzletek. A felhívás a kisfaludyprogram.hu weboldalon érhető el.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


