„Kérem, ne betonozzák le!” – több helyi nyaralótulajdonos is aggodalmát fejezte ki az ikonikus Kisfaludy sétány jövője miatt Balatonakarattyán.
A május végén közzétett cégbeszámolókból kiderül, milyen évet zárt 2020-ban a McDonald\'s és a Burger King éttermeket üzemeltető két cég. Úgy tűnik, hogy a két nagy riválist egyaránt megviselte a járvány, a nettő árbevételben több mint 8 százalékos volt a visszaesés, míg 2018-ról 2019-re 17-21 százalékos növekedést tudtak elérni nettó árbevételükben. A lezárások ellenére, úgy fest, mindkét étterem dinamikusan bővítette csapatát, sok új dolgozót alkalmaztak, az átlagos bér cégen belül viszont nem emelkedett, sőt visszaesést mutat. Vajon melyik étteremláncnál magasabb az átlagos fizetés, hová éri meg elmenni akár diákként, akár teljes állásban? Mutatjuk.
A járványt megelőző két évben a két nagy hazai gyorsétteremlánc bevételei 17-24 százalékos növekedést mutattak és folyamatos volt a munkaerőfelvétel is. A járvány következtében elrendelt korlátozások azonban a McDonald\'s és a Burger King éttermeit is sújtották. Az elviteles étellel, drive in szolgáltatással, házhozszállítással el tudták érni, hogy ne legyen akkora a deficit - a sajtburger nagyon fogyott a pandémia alatt is -, viszont a bevétel és adózott eredmény 2020-ban így is erőteljes csökkenést mutat - írja a Pénzcentrum.
Az Igazságügyi Minisztérium céginformációs szolgálatának nyilvános adatai szerint a McDonald\'s hazai éttermeit üzemeltető Progress Étteremhálózat Kft. tavalyi évi nettó árbevétele 37,41 milliárd forint volt, míg 2019-ben a 41,04 milliárd forintot is elérte. Ez 8,85 százalékos visszaesés - viszont még mindig nem akkora, mint az adózott eredményben történő zuhanás. Mintegy a 2019-es évi eredmény harmadával kevesebb jutott a járvány évére, 3 milliárd 668 millió 590 ezer forint.
A Burger King éttermeket üzemeltető Fusion Befektetési Zrt. nettó árbevétele 2020-ban nagyjából a fele volt a Mekiének, 18,65 milliárd forint. A 2019-es évhez képest ez 8,6 százalékos visszaesést jelent, hasonlóan a riválishoz. Adózott eredményben viszont nem volt akkora a visszaesés, mint a Meki esetében, mert amíg 2019-ben 1,55 milliárd, addig 2020-ban 1,32 milliárd forinttal zárták az évet.
Járvány ide vagy oda: nyílnak az új éttermek
A Burger King első magyarországi éttermét 1991-ben nyitotta Budapesten, az Oktogonon - ez egyébként 2015-ig a világ második legnagyobb alapterületű Burger Kingje volt. Magyarországon jelenleg összesen 44 étterem található, melyeknek kizárólagos üzemeltetője a Fusion Befektetési Zrt., kivéve a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található éttermet. Múlt évben nagy port kavart, hogy a Nyugati téri aluljáróban végleg megszűnt a burgerkirály, viszont 2021-ben három új hely is nyílhat a tervek szerint: Sopronban, Siófokon és Szolnokon.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A McDonald’s legelső étterme 1988-ban nyílt meg Budapest belvárosában és az 50. hazai Meki átadására már 1996-ban sor került, a 100. étterem pedig Győrben, 2009. augusztus 28-án nyílt meg. Viszont jelenleg a Progress Étteremhálózat Kft. 94 éttermet üzemeltet Magyarországon.
A cikk folytatása a Pénzcentrumon olvasható!
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








