Az Európai Központi Bank a várakozásunknak és a széleskörű piaci várakozásoknak is megfelelően 2,00%-on hagyta a betéti rátát.
Kína a következő öt évben is a csúcstechnológiai gyártásra helyezi a hangsúlyt, miközben a fogyasztás ösztönzése háttérbe szorul az USA-val folytatott verseny miatt - jelentette a Reuters.
A Kínai Kommunista Párt október 20-23. között tartja azt a kulcsfontosságú plénumát, amelyen az ország következő ötéves tervét vitatják meg. Az elemzők szerint a terv elsősorban a csúcstechnológiai gyártást helyezi előtérbe, hogy Kína fejleszthesse iparát és növelhesse globális befolyását az Egyesült Államokkal folytatott egyre intenzívebb verseny közepette.
A plénum várhatóan ígéretet tesz a háztartási fogyasztás élénkítésére és a hosszú távú növekedést veszélyeztető kínálati-keresleti egyensúlytalanságok kezelésére is. Ez a két cél azonban ellentétes irányba mutat: az ipari fejlesztés az állami erőforrások termelőkhöz irányítását igényli, míg a fogyasztás ösztönzése a háztartásokhoz történő átcsoportosítást követelne meg.
Az elmúlt évtizedben Kína növekedését az ipari fejlesztés előtérbe helyezése hajtotta, ami deflációs nyomást és fenntarthatatlan adósságokat eredményezett. A helyzetet tovább bonyolítja az USA és Kína közötti fokozódó feszültség, amit Donald Trump elnök múlt heti, háromjegyű vámokkal való fenyegetése is aláhúzott.
"Egy ország kemény erejét tekintve a gyártás továbbra is elsődleges prioritás, nem pedig a szolgáltatások" - nyilatkozta Chen Bo, a Szingapúri Nemzeti Egyetem Kelet-ázsiai Intézetének vezető kutatója. Hszi Csin-ping elnök korábban hangsúlyozta, hogy Kínának meg kell szereznie a "stratégiai magaslatokat" a globális technológiai versenyben.
Kína már vezető szerepet tölt be olyan iparágakban, mint az elektromos járművek vagy a megújuló energia, és ritkaföldfém-termelési dominanciáját exportkorlátozásokkal erősíti. A nyugati újraiparosítási törekvések és a Tajvan körüli növekvő feszültségek közepette Peking számára túl nagy a tét ahhoz, hogy lassítson ezen a területen.
A Morgan Stanley elemzői szerint a plénum után várható nyilatkozatok "technológia- és kínálatvezérelt keretet fognak felvázolni, a szociális jólétre helyezett növekvő hangsúllyal", de "a határozott reflációs intézkedések 2026-ban is elmaradnak".
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az irigylésre méltó növekedési adatok mögött az elmúlt ötéves ciklus korántsem volt zökkenőmentes a kínai gazdaság számára. A gyáripar deflációja állandósul, miközben az ingatlanválság, az önkormányzati adósságok, az ipari túlkapacitás és a rekordmagas ifjúsági munkanélküliség is problémát jelent.
A szakértők szerint Kína csak akkor fog komolyan foglalkozni a fogyasztás ösztönzésével, ha a külső kereslet annyira lecsökken, hogy veszélyezteti a növekedési célokat. Bár a 14. ötéves terv már ígéretet tett a fogyasztás "alapvető szerepének teljes kihasználására", a kínai háztartások - vagyonukat az ingatlanválság erodálta, bizalmukat a szigorú járványügyi korlátozások megtörték - továbbra is inkább megtakarítanak, mint költenek.
Az elmúlt évben Peking fogyasztási cikkekre vonatkozó támogatásokat, gyermekgondozási juttatásokat és kisebb nyugdíjemeléseket vezetett be. Egy nemrégiben hozott legfelsőbb bírósági döntés kötelezővé tette a társadalombiztosítási hozzájárulásokat mind a munkáltatók, mind a munkavállalók számára, ami hosszabb távon erősebb jóléti rendszer alapjait teremtheti meg.
A szakértők szerint a következő ötéves terv "nagyobb hangsúlyt fektet majd az emberek megélhetésére, beleértve a társadalombiztosítási és egészségügyi rendszereket, valamint az alacsony jövedelmű csoportok támogatását", de ez nem jelent paradigmaváltást. Ahogy egy elemző fogalmazott: "egy tipikus marxista országban minden a termelésről szól".
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








