Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
Júniusban az euróövezetben az éves infláció 2,5 százalék volt a májusi 2,6 százalék után. A legalacsonyabb inflációt Finnországban (0,5 százalék) és Olaszországban (0,9 százalék) mérték. A legmagasabb fogyasztói árnövekedés Belgiumban (5,4 százalék) és Romániában (5,3 százalék) volt. Németországban az éves infláció a májusi 2,8 százalékról 2,5 százalékra, Franciaországban 2,6 s
Lassult az éves infláció az euróövezetben júniusban az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat szerdán közölt végleges adatai szerint.
Júniusban az euróövezetben az éves infláció 2,5 százalék volt a májusi 2,6 százalék után. Egy évvel korábban, tavaly júniusban 5,5 százalék volt az euróövezeti fogyasztói árindex éves emelkedésének mértéke. Havi összevetésben 0,2 százalékkal nőttek a fogyasztói árak júniusban.
Az energia-, élelmiszer- és alkoholköltségek nélküli maginfláció májushoz hasonlóan júniusban is 2,9 százalék volt. Az élelmiszerek, az alkohol és a dohánytermékek júniusi árnövekedése 2,4 százalékra lassult a májusi 2,6 százalékról, az energiaárak 0,2 százalékkal nőttek a májusi 0,3 százalékos emelkedés után. A szolgáltatások 4,1 százalékkal drágultak ugyanúgy, mint májusban. Az EU 27 országában az infláció 2,6 százalék volt júniusban a májusi 2,7 százalék után, egy éve júniusban 6,4 százalékot mértek. Májushoz képest 0,2 százalékkal nőttek az árak idén júniusban az EU-ban.
A legalacsonyabb inflációt Finnországban (0,5 százalék) és Olaszországban (0,9 százalék) mérték. A legmagasabb fogyasztói árnövekedés Belgiumban (5,4 százalék) és Romániában (5,3 százalék) volt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Németországban az éves infláció a májusi 2,8 százalékról 2,5 százalékra, Franciaországban 2,6 százalékról 2,5 százalékra, Spanyolországban pedig 3,8 százalékról 3,6 százalékra mérséklődött, Olaszországban 0,8 százalékról 0,9 százalékra nőtt. Az éves infláció tizenhét EU-országban lassult, Cipruson változatlan maradt, 9 országban pedig gyorsult.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








