Vegyes képet mutat az építőipar teljesítménye 2025 októberében a Központi Statisztikai Hivatal friss adatai alapján.
Akinek még nincs KAÜ-azonosítója (például ügyfélkapuja), és nem is szeretne az online ügyintézés lehetőségével élni, idén is kérheti a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV) szja-bevallási tervezetének postázását. Ehhez nem kell mást tennie, mint eljuttatni a NAV-hoz az adóazonosító jelét és születési dátumát tartalmazó kérelmet, például SMS-ben, március 18-áig.
A NAV idén is automatikusan, külön kérés nélkül elkészíti azok szja-bevallási tervezetét, akikről munkáltatói, kifizetői adattal rendelkezik. Így a munkavállalóknak, őstermelőknek, áfa fizetésére kötelezett magánszemélyeknek és egyéni vállalkozóknak is készül tervezet, ami legkésőbb március 15-étől elérhető, legegyszerűbben a NAV eSZJA-oldalán vagy Ügyfélportálján.
Akinek nincs KAÜ-azonosítója (ügyfélkapu, elektronikus személyazonosító igazolvány, telefonos azonosítás, arcképes azonosítás), március 18-áig, adóazonosító jele és születési dátuma megadásával többféle módon is kérheti a tervezet postázását, SMS-ben a 06-30/344-4304-es telefonszámon a következő formában:
- SZJAszóközadóazonosítójelszóközééééhhnn, - a NAV honlapjáról elérhető webűrlapon,
- levélben, - a BEVTERVK formanyomtatványon,
- telefonon, a 1819-es hívószámon,
- személyesen, az ügyfélszolgálatokon.
A kérelem nyomán az elkészült tervezeteket a NAV tértivevényesen, április 30-áig küldi el postán. Aki lecsúszik a március 18-ai határidőről, május 21-éig személyesen, a NAV ügyfélszolgálatain kérheti adóbevallási tervezetének nyomtatását.
Az szja 1+1 százalékának felajánlásáról ugyancsak az említett felületeken elektronikusan, és hagyományosan, papíron is lehet rendelkezni, május 21-éig. Az szja-bevallási tervezetek esetleges módosítására, illetve kiegészítésére is eddig van lehetőség.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








