Virovácz Péterre való beszélgetésben nemcsak a 2025-ös év fő tanulságait vettük végig, hanem részletesen elemeztük a 2026-os kilátásokat is.
Az Eurostat által közölt adatok szerint Európán belül Luxemburgban volt a legalacsonyabb az éves infláció május folyamán, mindössze 2 százalék. A magyar inflációs mutató ehhez képest a már megszokott legrosszabb eredményt hozta: 21,9 százalékot. Ez egyébként 0,4 százalékponttal magasabb adat, mint amit a Központi Statisztikai Hivatal közölt egy hete, szerintük ugyanis az infláció 21,5 százalék volt.
Az euroövezetben 6,1, az Európai Unióban 7,1 százalék volt az infláció 2023 májusában friss adatok szerint. Luxemburgban, Belgiumban, Dániában és Spanyolországban a 3 százalékot sem éri el az infláció, addig Litvániában, Észországban, ettországban, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban a 10 százalékos is meghaladja. A legrosszabbul Magyarország teljesít, 21,9 százalékkal a rangsor rossz végén vagyunk.
Az Eurostat nálunk magasabb adatot mért, mint a hivatalos KSH adat, amely 21,5 százalék volt. A magyar statisztikai hivatal szerint 2022. májushoz viszonyítva az élelmiszerek ára 33,5%-kal emelkedett, a háztartási energia 37,2%-kal drágult, a szeszes italok, dohányáruk ára átlagosan 19,3 nőtt. A tartós fogyasztási cikkekért 8,1, ezen belül az új személygépkocsikért 17,0, a konyha- és egyéb bútorokért 16,1, a fűtő- és főzőberendezésekért 14,5, a szobabútorokért 12,1%-kal kellett többet fizetni. Az állateledelek ára 51,7, a mosó- és tisztítószereké 37,1, a testápolási cikkeké 25,9, a lakásjavító és -karbantartó cikkeké 16,4%-kal lett magasabb.
Az alábbi ábrán látható, hogyan alakult az infláció az egyes EU-tagállamokban:

-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








