Új, jelzőlámpás gyalogátkelő létesül az Astoriánál, a Rákóczi úton összekötve a Múzeum körút és a Károly körút járdáit
Borzasztó hír a budapestieknek: elkaszálták a közkedvelt járatot, sokaknak okoz bosszúságot
Március 15-én még biztos nem indul újra a hajózás a Dunán a BKV szerint. A döntést a korábbi évekhez hasonlóan ismét gazdasági okok indokolják. A BKV már tavaly is csak a csepeli kompot üzemeltette, ám jelenleg az sem jár, februártól előreláthatólag május közepéig javítás miatt nem közlekedik.
„A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV vizsgálja egy gazdaságilag fenntarthatóbb dunai hajóközlekedés kialakításának a lehetőségét, de március 15-én még biztosan nem indul el a hajózás” – válaszolta a főváros közlekedési cége a Népszavának. A BKV már tavaly is csak a csepeli kompot üzemeltette, miután a fővárosi önkormányzat nem tudta biztosítani a fővárosi hajózás üzemeltetéséhez szükséges fedezetet. Ennek eredményeként a cég által működtetett hivatásforgalmú hajózás immár negyedik éve szünetel.
A mostani döntésnek ismét „gazdasági okai” vannak, az viszont továbbra sem világos, hogy mikor is zárulhat le ez az „átmeneti” szüneteltetés. A 2013-ban félmilliárd forintos uniós támogatásból újraindított hivatásforgalmi hajózás valójában a 2019-es önkormányzati választásokra kifulladt. A nyitó év 346 ezres utasszáma után néhány évig még összejött a 300 ezer körüli forgalom, de 2019-re 260 ezerre esett vissza. A BKK pedig már két évvel a hivatásforgalmi hajózás újraindítása után elismerte: „projekt eredeti célja – miszerint a hajózás váljék a közösségi közlekedés integráns részévé, a hivatásforgalmú közlekedés teljes értékű eszközévé – nem teljesült”.
Az okot abban látták, hogy a BKV hajói „alkalmatlanok a városi közlekedés elvárásainak teljesítésére”. Új, gyorsabb hajókra nem volt pénz. A bevétel 2019-re 50 millióra olvadt, ami az üzemeltetési költségek alig 30 százalékát fedezte, a többit a fővárosi önkormányzat adta hozzá. Már a 2020-as szezonra is csak nagy nehezen sikerült üzemeltetőt találni a hét hajóból álló flottára, de a járvány végül azt is elsöpörte.
Akkorra lejárt az uniós támogatási szerződésben vállalt fenntartási idő is, így már semmi sem szorította a fővárosi önkormányzatot a veszteséget termelő üzletág folytatásra. 2021-ben a kormányzati elvonásokra hivatkozva az átmeneti szüneteltetés mellett döntöttek. A közszolgáltatást azután a következő évben se rendelték meg. Az egyetlen kivételt a csepeli-soroksári rév jelentette, de ez is több tízmillió forint veszteséget hozott össze. Jelenleg ez sem jár, februártól előreláthatólag május közepéig javítás miatt nem közlekedik.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza