Hétfőn a BÉT részvényindexe, a BUX 101,21 pontos, 0,09 százalékos csökkenéssel 109 506,37 ponton zárt.
Ezt jelenti valójában a 25 százalékos infláció tetőzése: hiába minden, maradnak a magas árak?
Januárban meghaladhatja a 25 százalékot az infláció Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter szerint. A GKI ennek kapcsán az RTL Híradónak elmondta, hogy ez azt jelenti, hogy az árak február után is tovább fognak emelkedni, csak nem olyan mértékben, mint eddig.
Legutóbb másfél héttel ezelőtt közölt inflációs adatokat az Eurostat, ami szerint Magyarországon messze a legnagyobb volt az infláció az unióban: 25 százalék, míg az uniós átlag 10,4 százalék volt. Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter reggel az állami rádióban egészen pontosan úgy fogalmazott, hogy „benézett 25 százalék főlé” januárban is az infláció.
Ennek egyszerűen statisztikai okai vannak. Tavaly a második félévben gyorsult fel az infláció növekedése, ami azt jelenti, hogy a második félévtől egy nagyon magas bázison van növekedés. Ez viszi le az áremelkedés növekedési ütemét. Ez azt jelenti, hogy nem lesznek alacsonyabbak az árak, csak magasabb ütemben fognak növekedni
– mondta el Molnár László, a GKI Gazdaságkutató Zrt. vezérigazgatója.
Mindezek mellett kiderült, hogy Magyarország már csak egy lépésre van a befektetésre nem alkalmas státusztól, ami Nagy Márton szerint legfeljebb nyárig lesz így. Emellett a miniszter szerint nem kell recessziótól félni és az idén a magasabb inflációnak is vége lehet. Ráadásul másfél százalékos növekedést is jósolnak, ami viszont Molnár László szerint egy nagyon optimista becslés: a legtöbb elemző jóval kisebb növekedést jósol.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







