A Nissan Motor jelentős, 14,5%-os csökkentéssel módosította éves működési nyereség-előrejelzését.
Kismértékben bővül a háztartások új autó iránti kereslete 2022-ben - derül ki egy friss kutatásból. Magyarországon az újautók piaca volumenében alig harmada az elsőként forgalomba helyezett használt autók piacának.
A GKI kereslet előrejelző modellt készített a háztartások személygépkocsi vásárlásainak becsléséhez. A modell a lakossági bizalmi index adataira épül (melyek között gazdasági, pénzügy, megtakarítási stb. várakozások szerepelnek). A Magyarországon az újautók piaca volumenében alig harmada az elsőként forgalomba helyezett használt autók piacának. E szegmensben 2013 és 2019 között dinamikusan növekedtek az eladások, majd a 2019-es rekord év után (63,7 ezer autó) 2021-ben 36,5 ezer darabra esett vissza az értékesítés, így két év alatt a kereslet 43%-kal esett vissza.
A háztartások új autó piaci keresletét a közelmúltban és várhatóan a közeljövőben is erősen turbulens hatások befolyásolják. Az év elején kapott transzferek (pl. adóvisszatérítés) fogyasztás generáló hatása ellen hat a gyorsuló infláció, a rezsicsökkentés részleges feladása, valamint az újautó árak számottevő emelkedése. Ilyen gazdasági környezetben erősödnek a lakosság magatartásának óvatossági elemei, melyek szintén kereslet visszafogó tényezők.
Kínálati oldalon az orosz-ukrán háború okozta ellátási zavar és a nyersanyagok világpiaci árának a megugrása hat negatívan. Az Ukrajnában előállított járműipari részegységek (például kábelkötegek stb.) szállításának leállása miatt (miközben eddig is félvezető-hiány volt) nagyszámú nyugat-európai, azon belül különösen német gyártó kénytelen hosszabb-rövidebb időre csökkenteni a termelést.
2022 második negyedévében az újautók eladása 4%-kal csökkent az előző negyedévhez képest, amely már hat negyedéve a kilencezer darabos eladás körül hullámzik. Ugyanakkor, ha az előző év azonos időszakához képest nézzük, 12%-os visszaesést láthatunk. 2022-ben a modell eredményei alapján az előző 12 hónaphoz képest valamelyest erősödik a kereslet az újautók iránt, azonban még ez is jelentősen elmarad majd a 2017-2019 közötti magas szintektől - derült ki a GKI elemzéséből.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml