Szívhatja a fogát, aki a bútorait, háztartási gépeit cserélnél le modernebbre: a KSH szerint ugyanis minden az infláció felett drágult.

A bruttó hazai termék volumene Magyarországon 2021 II. negyedévében 17,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint a gazdaság teljesítménye az előző negyedévhez viszonyítva 2,7, az előző év azonos időszakához képest 17,7%-kal emelkedett. 2021 I. félévében a gazdaság teljesítménye 7,6%-kal (a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 7,2%-kal) meghaladta az előző év azonos időszaki szintet - közölte a KSH.
2021 II. negyedévében a GDP volumene 17,9%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A második becslés nyers volumenindexe az első becslésben közölt II. negyedévi adathoz viszonyítva nem változott. A GDP a nyers adatok szerint 2,2%-kal nagyobb volt a 2019. II. negyedévinél.
Az ipar teljesítménye 36,9, ezen belül a feldolgozóiparé 39,9%-kal nőtt az előző év azonos időszakához mérten. A feldolgozóipari ágazatok közül a legnagyobb mértékben a közútijármű-gyártás növekedése járult hozzá az ipar bővüléséhez. Az építőipar hozzáadott értéke 18,4, a mezőgazdaságé 1,1%-kal növekedett az előző év azonos időszakához képest.
A szolgáltatások bruttó hozzáadott értéke együttesen 12,4%-kal lett nagyobb. A legerőteljesebb növekedés a szálláshely-szolgáltatás és vendéglátás (71,5%), illetve az egészségügyi, szociális ellátás (23,2%) nemzetgazdasági ágban történt. A művészet, szórakoztatás, egyéb szolgáltatás teljesítménye 17,1, a kereskedelemé 16,9, az információ, kommunikációé 16,7%-kal emelkedett. A szakmai, tudományos, műszaki és adminisztratív tevékenység hozzáadott értéke 16,4%-kal nőtt. A pénzügyi, biztosítási tevékenység teljesítménye 3,7%-kal bővült. A közigazgatás hozzáadott értéke 1,9, az oktatásé 8,8%-kal emelkedett.
A bruttó hazai termék 2021. II. negyedévi, 17,9%-os növekedéséhez az ipar 7,3, a szolgáltatások 7,0, az építőipar 0,9 százalékponttal járult hozzá. A szolgáltatásokon belül a leginkább (2,2 százalékponttal) a kereskedelem, gépjárműjavítás, szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás növelte a GDP-t.
A háztartások tényleges fogyasztása 9,9%-kal emelkedett az előző év azonos időszakihoz képest. A tényleges fogyasztás összetevői között a legnagyobb arányt képviselő háztartások fogyasztási kiadása 10,6%-kal nőtt. A háztartások Magyarország területén realizálódó (hazai) fogyasztási kiadása 12,2%-kal nagyobb lett az egy évvel korábbinál. A hazai fogyasztási kiadások volumene a tartósság szerinti csoportok mindegyikében emelkedett, a szolgáltatásoké 19,9, a tartós termékeké 19,4, a féltartósaké 13,2, a nem tartósaké 4,3%-kal.
JÓL JÖNNE 2 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 millió forintot igényelnél, 60 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 54 087 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,29 %), de nem sokkal marad el ettől az MKB Bank 54 721 forintos törlesztőt (THM 14,57%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A kormányzattól kapott természetbeni társadalmi juttatások volumene 7,5%-kal nagyobb lett, a közösségi fogyasztásé 0,5%-kal mérséklődött. A háztartásokat segítő nonprofit intézményektől kapott természetbeni társadalmi juttatások volumene 6,1%-kal emelkedett. A fenti folyamatok eredményeként a végső fogyasztás 8,1%-kal magasabb lett.
A bruttó állóeszköz-felhalmozás a II. negyedévben 8,3%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az építési beruházások volumene kismértékben, a gép- és berendezésberuházásoké nagymértékben nőtt. A beruházásokon belül a legnagyobb bővülés az építőiparban és a szolgáltatási ágakban történt, a kereskedelem, az adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység, valamint a művészet, egyéb szolgáltatás esetében jelentős volt a növekedés.
A bruttó felhalmozás az egy évvel korábbihoz képest 19,7%-kal nőtt. A fogyasztási és felhalmozási folyamatok révén a belföldi felhasználás az II. negyedévben összességében 11,3%-kal magasabb lett
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Döntött a kijevi parlament: nemzetközi bűnszervezet a Wagner csoport
- Szakíró: Beyoncé megérdemel minden Grammyt, amit nyer
- Orosz vád: vegyi fegyvert vetettek be az ukránok Bahmutnál
- Kórházudvaron született a baba, vizsgálat indult
- Az ágyban fojtotta meg 21 évvel fiatalabb feleségét
- Szakorvosoknak alapított szakmai díjat a Richter Gedeon Nyrt.
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


