Karácsony közeledtével sok családban kerül a fa alá az első saját okostelefon, pedig ez egyszerre ajándék, felelősség és hatalmas mérföldkő
Ez aztán súlyos: éveken át pöfékelte ki a feltehetően rákkeltő anyagokat a gödi Samsung-gyár
A gödi Samsung-gyár tetején lévő szellőzőkből éveken át fekete por távozott, ami feltehetően rákkeltő anyagokat tartalmazott. A Google Earth felvételei szerint a szennyezést többször próbálták eltüntetni, miközben a gyárban dolgozók százai voltak kitéve egészségre ártalmas anyagoknak - számolt be a Telex.
A Telex információi szerint a gödi Samsung akkumulátorgyár három szellőzőjén keresztül olyan mennyiségű fekete por távozott, hogy az teljesen elszínezte az épület tetejét. A szennyezés 2020 nyarától vált láthatóvá a légi felvételeken, és 2021 májusára már egy tízszer tíz méteres területet feketített el.
A gyár 72M épületrészének 3-as zónájában található szellőzők egy olyan területről vezették ki a levegőt, ahol az akkumulátorok katódjainak gyártásához használt nikkel-kobalt-mangán (NCM) és nikkel-kobalt-alumínium (NCA) porokat dolgozták fel. Ezek az anyagok a biztonsági jelentés szerint belélegezve mérgezőek és rákkeltő hatásúak lehetnek.
A Samsung működésére rálátó források szerint a tetőn látható szennyezést komoly problémaként kezelték, többször próbálták eltakarítani és lefóliázni. A 2024 márciusi műholdképek alapján két szennyező kivezetést meg is szüntethettek.
A helyzet súlyosságát jelzi, hogy 2022-ben a hatóságok 10 millió forintra büntették a vállalatot, miután kiderült, hogy 23 dolgozójuk hónapokon át volt kitéve szennyező poroknak és fémeknek a nem megfelelően működő légszennyezettség-szűrő berendezések miatt. Később összesen 177 dolgozónál állapítottak meg határérték feletti vegyi anyag expozíciót.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Greenpeace vegyianyag-szakértője szerint ha valóban NCA vagy NCM por került a környezetbe, az komoly egészségügyi kockázatot jelent a környék lakosságára nézve. A Samsung nem reagált a szennyezéssel kapcsolatos megkeresésekre, a Pest Vármegyei Kormányhivatal pedig közölte, hogy nem kaptak bejelentést az ügyben.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








